Je li Poljacima slovenski Triglav privlačniji od CO-a?

Autor: Božica Babić , 13. studeni 2012. u 17:25
Direktor PZU-a Andrzej Klesyki

Da bi balkansko tržište rado osvajali preko slovenskog osiguravatelja, Financama je potvrdio direktor PZU-a poručivši da novca imaju dovoljno.

Poljski osiguravatelj PZU, potvrdio je za Reuters krajem rujna glasnogovornik društva, detaljno će razmotriti mogućnost kupnje udjela u hrvatskom osiguravatelju Croatia osiguranju. Međutim, čini se da bi najveći osiguravatelj na prostoru srednje i istočne Europe radije u svojem portfelju vidio grupaciju Triglav nego Croatia osiguranje i njegove tvrtke kćeri.

Tako bi se barem moglo zaključiti iz razgovora s direktorom PZU-a Andrzejom Klesykom, koji su u ponedjeljak objavile Finance. Klesyk je potvrdio da bi PZU "rado s Triglavom osvajao tržišta na balkanskom prostoru", a novca, naglasio je, i to u vlastitoj blagajni imaju dovoljno bude li uskoro oglašena prodaja Triglava. Raspolažu s četiri puta većim pričuvama kapitala nego što ih uvjetuje poljski regulator; već godinama dobit zadržavaju za akvizicije iako pojedini dioničari zagovaraju isplatu dividende. Ako ocijene da ipak nisu dobrodošli kao investitori, na silu ne bi ulazili na tržište, priznao je te pojasnio da poljska država u PZU ima 30 posto udjela, stoga nisu protivni da u partnerstvu sa slovenskom vladom upravljaju razvojem Triglava iako bi, otkrio je, ipak više voljeli biti jedini vlasnik. Iskazujući ljetos pripravnost za širenje na širem području Balkana, PZU je bio otkrio kako bi za tu svrhu mogao utrošiti i do 2,2 milijarde dolara. Na lokalnom tržištu PZU ima dominantnu poziciju i stoga višak kapitala po odluci regulatora ne može investirati u kupnju lokalnih društava, nego se mora širiti izvan poljskih granica.

Regionalni lider

Prihod 989 mil. eura

Triglav posluje i na tržištu Češke, Hrvatske, Srbije, BiH, Makedonije i Crne Gore i već nekoliko godina prisvaja naslov najvećeg osiguravatelja u jugoistočnoj Europi. Na matičnom tržištu u 2011. ostvario je prihod od 695 milijuna eura i drži 33,8% udjela, dok je u regiji uprihodio 294 milijuna eura. S udjelom je najjači u Crnoj Gori gdje drži više od 50%, u Makedoniji 20%, a na ostalim tržištima je ispod 10%.

Komentirajte prvi

New Report

Close