Pitanje koje je uvijek neizbježno i za čijim odgovorom tragamo jest bi li se javna uprava digitalizirala da nema pritiska kojeg rade građani koji su navikli na digitalne usluge u poslovanju. Upravo zbog tog pritiska javna uprava u svijetu postupno uvodi usluge, no treba li to biti tako? Naime, pokazalo se da digitalizacija javnih usluga, od dozvola do dokumenata, najviše ide u prilog samoj javnoj upravi, odnosno vladama, potpuno transformirajući ulogu države prema građanima. Smanjenje korupcije, povećanje transparentnosti, smanjenje potreba za dokumentacijom i prostorom, internacionalizacija, ubrzavanje procesa, decentralizacija procesa – sve to dovodi do smanjenja birokratske države koja je oduvijek bila glavna prepreka pravilnom i željenom razvoju.
Digitalno ubrzanje u pandemiji
Premda procesi digitalizacije, digitalne transformacije i tehnološkog napretka nisu, pojavom virusa Covid-19 dogodila se znatna akceleracija u korištenju digitalnih platforma od strane korisnika. Prema studiji Reuters Institute Digital News Report, internet je posljednjih godina dominantan izvor informacija, a pametni mobilni uređaj postao je dominantan uređaj za pristupanje različitim informacijama – od zabavnih, preko korisnih, pa sve do poslovnih i obrazovnih.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu