Poljsko predstavništvo Hrvatske turističke zajednice ostalo je bez direktorice Agnieszke Puszczewicz, koja s 1. studenim prekida suradnju s HTZ-om, objavili su poljski mediji, a Puszczewicz je potvrdila za Poslovni dnevnik da pokreće vlastiti biznis u kojem nastavlja raditi na promociji hrvatskog turizma u Poljskoj.
Hrvatska velika strast
“Odlazim na vlastiti zahtjev. Raditi za hrvatski turizam bila mi je velika čast. Iza sebe ostavljam rezultate koji su za 8 posto bolji nego u rekordnoj 2019. i preko 4 posto bolji nego 2021. Hvala svima koji su mi pomogli u ovoj misiji. Zahvaljujući njihovoj podršci, svi moji ciljevi su postignuti tijekom mojih 5 godina službe hrvatskom turizmu”, izjavila je Puszczewicz.
Otkriva pritom da želi krenuti u smjeru travel consultinga.
“U njemu ću moći spojiti sve što volim i u čemu sam dobra, odnosno promociju turizma i marketing. Za početak fokusirat ću se na Poljsku i Hrvatsku, stoga pozivam sve zainteresirane iz sustava turističkih zajednica i komercijalne tvrtke za suradnju”, kaže Puszczewicz koja je za HTZ počevši od studenog 2017. godine odradila jedan četverogodišnji mandat. U prosincu prošle godine nije se javila na prvi natječaj za drugi mandat, da bi sudjelovala na ponovljenom natječaju i krenula u drugi mandat, no očito ne zadugo.
Kako podsjeća poljski turistički magazin Vaš turizam kojem je ovo u petak bila vodeća vijest, zemlje bivše Jugoslavije i posebno Hrvatska velika su strast Agnieszke Puszczewicz koja je od 1995. privatno i poslovno povezana s Hrvatskom. Ima dugogodišnje iskustvo u turizmu stečeno u privatnom sektoru, kako u Poljskoj tako i u Hrvatskoj. Ovaj magazin lani ju je stavio na 23. mjesto 100 najutjecajnijih ljudi u poljskom turizmu, jer se smatrala najprepoznatljivijim i najcjenjenijim predstavnikom nacionalnih turističkih organizacija u Poljskoj.
Za vrijeme njenog mandata poljsko tržište imalo je značajan rast u Hrvatskoj, dijelom i zaslugama jake promocije, i to među Poljacima veće kupovne moći.
U razgovoru za Poslovni dnevnik prošle jeseni Puszczewicz je pojasnila kako je HTZ pri njenom dolasku na poziciju počeo stvarati novi motiv dolaska Poljaka u Hrvatsku.
Više od milijun gostiju
“Počeli smo im predstavljati Hrvatsku kao premium destinaciju, što je neki aspekt koji ranije nije toliko bio naglašen u toj zemlji. Taj nam je pristup s vremenom donio rezultate. U Hrvatskoj imamo i obitelji s djecom, ali oni više nisu toliko prevladavajući kao nekada. Imamo različite goste, od vrlo mladih IT-ovaca koji odlično zarađuju i Hrvatska im je zanimljiva, do starijih direktora koji su skupili iskustvo i novac, taj prosjek je vrlo raznolik. Promijenio se i tip smještaja u kojem odsjedaju, prije su to dominantno bili privatni apartmani, sada ih imamo u hotelima sa 4 i 5 zvjezdica, na jahtama, u kampovima”, kazala je tada Puszczewicz. Poljsko tržište bilo je među rijetkima koja su i u pandemiji nastavila rasti dvoznamenkastim tempom. Ove godine on je nešto usporio.
U Hrvatsku je do kraja rujna došlo više od milijun poljskih turista, što je 8 posto više nego u istom razdoblju 2019. godine, uz 7 posto više noćenja nego 2019. godine, odnosno na razini lanjske godine.
Najviše su dolazili u Splitsko-dalmatinsku, Zadarsku i Istarsku županiju, a po odredištima najviše u Makarsku, Omiš, Zadar, Bašku Vodu, Orebić i Split, najčešće birajući za smještaj objekte u domaćinstvu, zatim kampove i hotele. I u nautičkom charteru ih je bilo više nego 2019. te su sa 26 tisuća dolazaka i gotovo 180 tisuća noćenja u plusu od 14 i 11 posto u odnosu na tu rekordnu predpandemijsku godinu.
Novi direktor predstavništva HTZ-a tražit će se putem natječaja koji treba raspisati Turističko vijeće, no zasad nemamo informaciju kad će to biti.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu