Croatia zdravstveno osiguranje (CZO) prvo je društvo iz te djelatnosti u Hrvatskoj, a osnovano je u ožujku 2004. te kontinuirano drži lidersku poziciju među konkurencijom. U okviru projekta "Iskustvo zlata vrijedi" Mirela Strakoš, MBA samostalna stručnjakinja za marketing u CZO govori o radu društva i ambicioznim planovima.
Croatia osiguranje društvo je duge tradicije, a tvrtka kćer Croatia zdravstveno osiguranje prvo je tržištu ponudilo police dobrovoljnih zdravstvenih osiguranja. Pomažu li te činjenice tržišnom pozicioniranju društva, konkretno stjecanju novih klijenata?
Tradicija Croatijinog imena i pozicija najveće osigurateljne kuće u Hrvatskoj pomažu da osiguranici lakše prepoznaju kvalitetu naše ponude i prihvate nas kao pouzdanog partnera na području zdravstvenog osiguranja. Ponuda polica zdravstvenog osiguranja dizajniranih na temelju aktualnih potreba tržišta, ali i pomni odabir partnera kroz koje provodimo naše usluge najvažniji su argument odabira Croatia zdravstvenog osiguranja od strane naših osiguranika. Najbolji pokazatelj kvalitete svakako je više od 150 tisuća naših korisnika.
64posto
rasla je premija dopunskog osiguranja
U strateškom konceptu CZO je odlučio ne investirati značajnije u vlastite poliklinike nego klijentima uslugu nudite na više od 500 adresa, u svim državnim te mnogim privatnim vrhunskim ustanovama. Je li taj koncept ključni motiv da netko dođe u CZO, a ne konkurenciji?
Croatia zdravstveno osiguranje vlastite poliklinike ima u Istri, Dalmaciji, Podravini i Zagrebu. U našim poliklinikama osiguranici, ali i ostali građani mogu obaviti specijalističke preglede, dijagnostiku, laboratorij, male operacijske zahvate, fizikalnu terapiju i slično. Cilj nam je našim osiguranicima omogućiti dostupnost svih ugovorenih usluga na teritoriju cijele Hrvatske pa zdravstvene usluge mogu obaviti u više od 500 ugovornih ustanova. Stručnost i visoka kvaliteta usluga temelj su odabira partnera na području pružanja usluga.
Jedini ste unutar industrije osiguranja svojim klijentima omogućili kreditnu policu za dopunska osiguranja, nema prikupljanja računa i naknadnog plaćanja troškova. Je li ta prednost povećala broj osiguranika?
Plaćanje putem predočenja naše iskaznice jedan je od najvažnijih argumenata u prodaji dopunskog zdravstvenog osiguranja. Naš proizvod dopunskog osiguranja jednostavan je i konkurentan, nudi mogućnost ugovaranja police bez ili sa pokrićem lijekova s dopunske liste. U prošloj godini neku od polica dopunskog zdravstvenog osiguranja iz naše ponude ugovorilo je gotovo 79.000 osiguranika. Jednako tako, ustanove koje pružaju usluge primarne zdravstvene zaštite prepoznale su nas kao kvalitetnog partnera. U brojkama, CZO iskaznica dopunskog zdravstvenog osiguranja prihvaća se kao sredstvo plaćanja u 826 ustanova primarne zdravstvene zaštite te u 1035 ljekarni na području Hrvatske.
Prošle godine vodila se žustra tržišna utakmica oko dopunskih osiguranja, što je donijela te kakva su iskustva u prvom kvartalu ove godine?
Nastavljajući istim strateškim smjerom, a to je povećanje udjela dopunskog zdravstvenog osiguranja u ukupnoj premiji, u prvom smo kvartalu zadržali udio od 92 posto u odnosu na druge komercijalne osiguravatelje. Iako su pomaci vidljivi širenjem tržišta i ulaskom novih osiguratelja u segment dopunskog zdravstvenog osiguranja još uvijek smo u iščekivanju reforma u državnom zdravstvu. Zadovoljni smo uzlaznom putanjom policirane premije dopunskog osiguranja koja je u odnosu na prvi kvartal 2013. porasla za 64%.
Recesija ne jenjava, broj nezaposlenih raste, potrošnja pada. Kako je u takvim okolnostima planirati godišnji učinak, što u CZO očekujete od 2014., bit će bolja ili bi mogla biti lošija nego prošla godina?
Iako ukupne premije bilježe kontinuirani pad u svim vrstama osiguranja, zdravstveno osiguranja bilježi rast od 8,3 posto. Prvi kvartal je iza nas i za sada smo vrlo optimistični. U prvom kvartalu uspjeli smo premašiti plan za 14,3%. I dalje nastavljamo s unapređenjem naših proizvoda što se tiče konkurentnosti i kvalitete, kontinuirano razvijamo nove i poboljšavamo postojeće kanale prodaje. Vjerujemo da ćemo kroz trud uložen u kvalitetu proizvoda, raznovrsnost prodajnih kanala i jaku marketinšku kampanju zadržati poziciju lidera te nastaviti daljnji rast zaračunate premije.
Može li marketinška kampanja pogurati rezultat, znatnije povećati broj novougovorenih polica?
I ove godine planiramo jaku marketinšku kampanju za promociju dopunskog zdravstvenog osiguranja, naglasak će biti upravo na ovom našem najkonkurentnijem proizvodu. Očekujemo da će dobro usmjerena kampanja biti vjetar u leđa u povećanju rezultata prodaje. Kako bi se približili našim potencijalnim osiguranicima na nešto ležerniji način ove smo godine velik naglasak stavili i na društvene mreže. Tako je upravo u tijeku nagradna igra na našim Facebook stranicama kojom nagrađujemo najluđi zdravstveni savjet.
Koliko je osigurateljni biznis privlačan mlađim generacijama, jeste li možda zapošljavali koristeći model ministra Mrsića?
Relativno smo mlada tvrtka po starosnoj dobi zaposlenika, ispod je 40 godina. Reorganizacijom unutar tvrtke osim što su napravljene uštede pojedine radne jedinice dobile su svježu perspektivu i novi zamah. Uvijek smo otvoreni za kvalitetne i sposobne ljude, pa smo i na tržištu rada prepoznatljivi kao poželjan poslodavac. Trenutno imamo dvoje djelatnika na stručnom osposobljavanju bez zasnivanja radnog odnosa, a s tom ćemo praskom, sukladno potrebama nastaviti i dalje. Ove godine sudjelujemo i u projektu Poslovnog dnevnika "Iskustvo zlata vrijedi 2014." kojim se studentima s invaliditetom omogućava odrađivanje prakse te stjecanje iskustva rada u Službi prodaje i u Službi za osigurateljne i medicinske poslove.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu