U zagrebačkom UX Passionu, tvrtki koja je razvila Wall of Tweets. najpoznatije svjetsko rješenje za praćenje poruka na Twitteru, budno prate nadolazeći IPO te društvene mreže vrijedan 10 do 15 milijardi dolara.
Vibora Cipana, direktora UX Passiona za komentar smo uhvatili u trenutku kad je promatrao Wall of Tweets s godišnjeg susreta novih šampiona u kineskom Dalianu, koji se odvija u organizaciji Svjetskog gospodarskog foruma, a zahvaljujući njegovom rješenju može se pratiti u realnom vremenu. I nije to prvi susret svjetske gospodarske i političke elite s Wall of Tweetsom. U posljednje tri godine postao je redoviti pratitelj Svjetskog gospodarskog foruma u Davosu, a na njemu se prenosila prva predsjednička debata Baracka Obame i Mitta Romneyja.Cipan očekuje da će Twitterov IPO osnažiti partnerski ekosustav, kojem pripada UX Passion, ali također dovesti i nove korisnike. Slično se dogodilo nakon što je lani preko burze Facebook sakupio 16 milijardi dolara svježeg kapitala i postao najveći IPO neke internetske tvrtke dosad.
Cipan
Twitter će biti više izložen pritiscima ulagača
Pogoci i promašaji
"Kao posljedica opće medijske eksponiranosti Twittera i uz njega vezanih servisa, može se očekivati određeni rast prepoznatljivosti Wall of Tweetsa, a samim time i nekog tržišnog potencijala, ali to očekujem kao neizravnu posljedicu tog IPO-a, dok će izravna zacijelo biti uključivanje većeg broja korisnika, pa tako i razvojnih inženjera na Twitter", kaže Cipan. Dodaje da će uz to, Twitter nakon IPO-a biti više izložen pritiscima ulagača i potrebi da daje detaljne podatke o svojoj izvedbi. Cipan kaže da je to preporodilo Facebook."Dionice Facebooka su nakon IPO-a brzo potonule kad su ulagači i analitičari pokazali da su nezadovoljni relativno slabim izvedbama Facebooka u oglašavanju na mobilnim platformama. I baš to je bilo dobro za Facebook jer je time dobio jasnu poslovnu strategiju i u u kratkom vremenu je izišao s boljim mobilnim rješenjima pa su i prihodi od oglašavanja na mobilnoj platformi porasli", kaže Cipan.
Dionica Facebooka danas vrijedi 44,75 dolara i 18 posto je viša nego u IPO-u. Nisu pogriješili ni investitori u LinkedIn, čija je dionica u dvije godine od IPO-a porasla 455 posto na 249,7 dolara, kao ni oni koji su u ožujku lani uložili u Yelp. Danas imaju dionice vrijedne 63,77 dolara ili 325 posto više. S druge strane, podbacili su Groupon za 41 posto i Zynga za 70 posto.Kao i u slučaju Facebooka i kod Twittera se najviše promatra vrijednost oglasa. Emarketer očekuje da će 2014. Twitter od reklama imati prihod od 950 milijuna dolara uz rast od 63 posto s ovogodišnjeg plana od 582,8 milijuna dolara. Usporedbe radi, Twitter je 2010. imao prihod od oglašavanja od 44,6 milijuna dolara, godinu kasnije 139,5 milijuna, a lani 288,3 milijuna dolara. Prema posljednjoj procjeni GSV Capitala Twitter vrijedi 10,5 milijardi dolara.
Brezak Brkan
Twitter u Hrvatskoj koristi 50 tisuća građana
Poznata lica
Vibor Cipan kaže da ipak tek treba vidjeti hoće li i Twitter učiti iz reakcija tržišta kao što je to napravio Facebook. Ivan Brezak Brkan, organizator prvih druženja twitteraša u Hrvatskoj #TweetupZg kaže da je riječ o odličnom servisu koji u Hrvatskoj aktivno koristi 50 tisuća građana. Među njima su i medijske zvijezde Nina Badrić, Ivana Banfić i Marijan Ban, a svoje Twitter račune imaju i najveće hrvatske kompanije poput Podravke.Brezak Brkan je ipak skeptičan prema daljnjem povečanju broja korisnika Twittera u Hrvatskoj. Navodi da danas ima dosta druženja twitteraša po cijeloj Hrvatskoj koja okupljaju po stotinjak ljudi."Mislim da izlazak Twittera na burzu neće utjecati na Twitterovu popularnost, jer je to drugačija društvena mreža koja prvenstveno, što pokazuje primjer iz V. Britanije i SAD-a, treba privući mnogo poznatih lica iz Hrvatske da bi se ovdje potaknulo šire korištenje", zaključuje Brezak Brkan.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu