Iako je Hrvatska zabilježila najveći pad bruto domaćeg proizvoda i najveću prosječnu godišnju stopu pada osobne potrošnje u regiji, od tri posto, domaće osiguravajuće kuće imale su puno bolje rezultate od onih u regiji.
Naime, od 2008. do 2012. godine bruto zaračunata premija hrvatskih osiguravatelja pala je 11 posto, što je znatno bolji rezultat od Mađarske, gdje su premije pale 26 posto, a približno je na razini Poljske, s padom od devet posto.
Rezultati su to istraživanja “Osiguranja u Srednjoj Europi – potencijal učinkovitosti prodajnih kanala” koje su zajednički proveli konzultantska kuća Roland Berger i EFMA, neprofitna udruga banaka i osiguravatelja.
Ukupna bruto zaračunata premija hrvatskih osiguravatelja u prošloj je godini iznosila 9,46 milijardi kuna, pokazuju podaci Hrvatske agencije za nadzor financijskih usluga. U 2008. je bruto premije iznosila 9,67 milijardi kuna.
Studija Roland Bergera je pokazala da su hrvatski osiguravatelji uspjeli tijekom četiri krizne godine održati rast profitabilnosti i izbjeći da im premije padnu više od srednjoeuropskog prosjeka, iako su djelovali u najzahtjevnijim makroekonomskim uvjetima u regiji. Hrvatske osiguravatelje, stoji u priopćenju, već je i umjereni rast profitabilnosti u kriznim godinama svrstao pri vrhu regije, gdje je značajniji rast dobiti ostvaren samo u Češkoj.
“Većina tržišnih lidera u regiji i Hrvatskoj u kriznim godinama smanjivala je ili ugovorene premije ili profitabilnost, a zanimljivo je da gotovo nitko nije uspio očuvati oboje“, istaknuo je Vladimir Preveden izvršni partner Roland Bergera.
Tri najveća osiguravatelja ostvaruju 52 posto bruto premije (a riječ je o Croatia osiguranje, Allianzu i Eurohercu, op.a.), po čemu Hrvatska ne odskače od regionalnog prosjeka, a slična koncentracija na tržištu je i u Poljskoj te Češkoj. Ipak, Hrvatska i dalje zaostaje po udjelu životnog osiguranja u ukupnim osiguranjima i po tome je bolja samo od Rumunjske, stoji u priopćenju.
Ističe se da najlošije stoji s udjelom životnih osiguranja vezanim uz štednju, takvih je u životnim osiguranjima jedva šest posto, dok se u regiji ti udjeli kreću od trećine u Poljskoj do čak dvije trećine u Mađarskoj.
“Izniman potencijal za rast i profitabilnost osiguranja u regiji tijekom kriznih godina se istopio, zato je nužno procijeniti uspješnost postojećih prodajnih kanala i razmisliti o novim“, istaknuo je Frigyes Schannen, direktor budimpeštanskog ureda Roland Bergera.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu