S premijom od blizu 100 milijuna eura u 9 mjeseci ove godine (99 milijuna eura – 727 milijuna kuna, 5,6% više nego u istom razdoblju 2018.) i dobiti prije oporezivanja od 7,1 milijuna eura (53 milijuna kuna), što je rast od 16,4%, Wiener Osiguranje VIG ima vrlo dobre izvedbe na tržištu osiguranja u Hrvatskoj, gdje je prisutan točno 20 godina. U centrali Vienna Insurance Groupa (VIG) u Beču, čiji je Wiener dio, zadovoljstvo tim rezultatima ne kriju, štoviše, ističu da su znatno doprinijeli uspjesima cijele grupacije, a u pogledu rasta EBIDTA su i bolji nego cijelog VIG-a (premija VIG-a je 7,9 milijardi eura, tj. +6,7%, a dobit prije oporezivanja 376 milijuna, 6,8% veća nego lani).
Iskusni u svom poslu
Delegacija hrvatskih novinara upoznala se u sjedištu VIG-a u Austriji s poslovanjem te osiguravateljne kompanije, lidera sektora u domicilnoj zemlji, srednjoj i istočnoj Europi. "Obuhvaćamo 50 tvrtki u 25 zemalja (ne samo CEE već i Italija, Njemačka, Turska, Baltik…), gdje imamo 25.000 zaposlenika, a grupacija je odgovorna za više od 20 milijuna klijenata. Vrlo smo iskusni u svom poslu koji radimo gotovo 200 godina (osnovani 1824.). Jednostavna nam je strategija – fokus na regiju CEE, želimo se baviti samo osiguravateljnim poslovima, ničim drugim, jer taj biznis zaista razumijemo. A u svakoj državi omogućavamo upravama određivanje imena i po tome smo specifični u industriji. Rezultati Wienera u Hrvatskoj, s udjelom od 9% i 4. tržišnom pozicijom, vrlo su dobri i cilj nam je povećati tržišni udjel na 10%", objašnjava Wolfgang Haas, čelnik Odjela komunikacija i marketinga VIG-a.
Jedan je od strateških stupova VIG-a slijediti lokalno poduzetništvo pa svaka tvrtka na svom tržištu ima neovisnost i slobodu sama usmjeravati marketinške projekte, ponudu proizvoda… Opisuju to kao svoj multibranding te uvažavanje različitosti, koja se očituje i u Upravi, gdje je po troje muškaraca i žena. Uostalom i direktorica Wiener Osiguranja u Hrvatskoj je žena, Jasminka Horvat Martinović.
VIG je, kaže Haas, i stabilan i pouzdan partner dioničarima:
"Od 1994. smo na burzi i u tih 25 godina svake godine im je isplaćivana dividenda, neovisno o krizama, gospodarskim situacijama, na što smo potrošili 1,5 milijardu eura", reći će austrijski menadžer, dodajući da su i ove godine na tom putu, zahvaljujući boljim rezultatima.
Kako je VIG broj 1 u velikoj europskoj regiji, otkrio je i je li širenje na istok bilo isplativo. "To se pitanje postavljalo otkad smo kao prva zapadna kompanija u ovoj industriji stupili na istok, u Čehoslovačku 1990. Trenutačno 56% sve premije dolazi upravo s tih tržišta, kao i gotovo 60% profita pa iz toga jasno proizlazi da je odgovor – da, to je bila savršena odluka", rekao je Wolfgang Haas.
Simbol nove ekonomije
Hrvatsko izaslanstvo u Beču je primljeno u Ringturmu. To je prvi neboder u Beču i Austriji, izgrađen 1955., netom nakon proglašenja austrijske neovisnosti. Visine 73,5 metara, od čelika i betona, podignut je po uzoru na njujorške nebodere, koje je nekadašnji direktor VIG-a Norbert Liebermann, Židov, vidio tijekom boravka u SAD-u kamo se sklonio nakon što je uspio pobjeći iz logora Auschwitz. Vrativši se kući, ponovno je postao glavni direktor, no kako je staro sjedište bilo uništeno, Liebermann je odlučio podići novo. "Ringturm je tada postao ne samo simbol novog uspona VIG-a već i simbol nove Austrije, njene nove slobode i znak uspjeha nove ekonomije. Priznajemo, zgrada nije lijepa, ali nam je važna i posebna, za grad i zemlju", reći će Haas.
Ringturm je danas mjesto susreta kulture i komunikacija, gdje se održavaju mnogi događaji od koncerata do umjetničkih i arhitektonskih izložaba u prizemlju i po katovima, a na vrhu na 20. katu su i važni susreti i konferencije. Iz tog prostora na tom krajnjem katu puca, u krugu 360 stupnjeva, puca pogled na mnoge zgrade u okrugu, od kojih je većinu osigurao VIG, i na cijeli Beč. Svake godine Ringturm bude na četiri mjeseca, od lipnja do listopada, „omotan“ u neko umjetničko djelo, autorski rad umjetnika iz zemalja gdje VIG posluje. Tako je, primjerice, 2015. neboder krasio rad hrvatske umjetnice Tanje Deman.
Okrenuti budućnosti
Grupacija je okrenuta i budućnosti, istražuju se mogućnosti u svjetlu rasta važnosti autonomih vozila, jer je VIG najveći prodavatelj obveznih autoosiguranja u CEE, s 10 milijuna pokrivenih vozila. "Imamo projekt autostrategije, promišljamo o novoj mobilnosti koja dolazi. No, mislimo da će samovozeći automobili biti relevantni tek oko 2050., ne ranije", tvrdi Haas.
VIG podupire lokalne aktivnosti u vezi digitalizacije u čemu se Wiener Osiguranje posebno angažira pa je ove godine za svoj projekt digitalizacije koji poboljšava poslovanje s policama i korisničko iskustvo osvojilo nagradu na razini cijele grupacije, istakla je Alina Radusin, čelnica Odjela marketinga i korporativnih komunikacija u Wieneru.
Trenutačno se u VIG-u vodi 200-ak projekata digitalizacije, provodi se interno natjecanje za najbolja rješenja, a na tom planu, koji uključuje i razvoj rješenja blockchaina i umjetne inteligencije, surađuje se i s Plug and Play tehnološkim centrom iz Silicijske doline, insuretech hubom u Münchenu, inovacijskim labovima i hubovima u Leipzigu, Poljskoj i Češkoj…
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu