Digitalizacija društva je nezaustavljivi proces, a situacija s Covidom-19 je čitavoj digitalnoj agendi dala jedan dodatni zamah. Kakvi su trendovi u digitalizaciji plaćanja i poslovnih procesa te što očekivati u narednom razdoblju, govori Torsten Hagen Jørgensen, novi glavni izvršni direktor Nets Grupe jednog od globalnih lidera digitalnih financija.
U prosincu prošle godine ste se pridružili Nets Grupi kao novi glavni izvršni direktor u odjelu Usluga izdavanja i e-sigurnosti (Issuer and eSecurity Services). Kao viši izvršni direktor s dugogodišnjim iskustvom u bankarstvu, posljednjim u Nordei, što Vas je motiviralo na prelazak u Nets?
Bankarski svijet je u posljednje vrijeme bio izložen mnogim izazovima. Mijenja se ponašanje potrošača, razvijaju se novi snažni trendovi i niču novi igrači, kao što su fintechovi. To je banke dovelo u poziciju da moraju razmisliti o svojoj vlastitoj ulozi i povećati svoju sposobnost za promjenu kako bi ostale svrsishodne za svoje klijente. Baveći se godinama digitalnom transformacijom u najvećoj nordijskoj banci, pratio sam godinama izbliza nove dinamike industrije plaćanja, uključujući Nets kao poduzeće, iz perspektive klijenta. Vidio sam da se Nets pretvorio u inovativnog regionalnog pružatelja platnih usluga koji je imao ključnu ulogu u digitalizaciji plaćanja u nordijskim zemljama. S nedavno najavljenim spajanjem s Nexijem, igrat ćemo sličnu ulogu u digitalizaciji plaćanja u drugim dijelovima Europe, a ja sam izuzetno uzbuđen i motiviran da vodim posao tvrtke na ambicioznom putovanju poput ovog.
Nets je dobro pozicioniran u nordijskim zemljama. Što Nets čini konkurentnijim od etabliranijih igrača na europskoj platnoj sceni?
Platna industrija u Europi se konsolidira sve većom brzinom. Biti u mogućnosti raditi diljem Europe uskoro će biti standard. Kao i naša konkurencija, Nets mora također razviti i proširiti svoju prisutnost kako bi ostvario našu ambiciju da postanemo istinski europski pružatelj platnih usluga, a upravo je to ono čemu težimo spajanjem s Nexijem. Zahvaljujući našoj dubokoj ukorijenjenosti i nasljeđu izgrađenim na visoko digitaliziranim nordijskim tržištima, imamo vrlo modernu, fleksibilnu i održivu ponudu platnih usluga a koju sada imamo u ponudi i za klijente izvan našeg nekada domaćeg tržišta. Europske financijske institucije žele se fokusirati na svoje glavne ponude i izvorne platne usluge putem međunarodnog, eksternog pružatelja usluga, kao što je Nets, gdje važne vrijednosti, kao što su sigurnost i stabilnost se spajaju sa inovativnim načinom razmišljanja koji je usmjeren prema klijentima. Kao treće, budući da se širimo u Europi naši klijenti pojačano čine isto. Kao istinski partner moramo im ostati blizu i pružiti im usluge koje su im potrebne kako bismo im pomogli u njihovoj digitalnoj transformaciji.
Kakva je prema Vašem mišljenju trenutna situacija i kakvi su izgledi za europsku platnu industriju te kako je Covid-19 utjecao na njenu dinamiku?
Situacija s Covidom-19 je nesumnjivo promijenila našu svakodnevicu na mnogim razinama, a to će i dalje činiti. U svijetu plaćanja primjećujemo da se potreba za beskontaktnom trgovinom povećava. Bilo da je to poticaj usmjeren prema e-trgovini ili plaćanja mobitelom (ApplePay, GooglePay ili slično) u fizičkom svijetu, promjena u platnom okruženju se uistinu ubrzava. Covid je jednostavno ubrzao postupno rastući trend usmjeren prema digitalnim plaćanjima. Dobra vijest je da digitalna priroda života u nordijskim zemljama omogućuje drugim europskim državama da u već uspostavljenom i dokazanom modelu skandinavskih zemalja pronađu inspiraciju i da se njime okoriste. Za Nets to znači da možemo pomoći svojim klijentima da to prenesu u njihove vlastite digitalne strategije, udovoljavajući novim potrebama njihovih klijenata i realizirajući njihov puni potencijal na digitalnom tržištu koje se rapidno mijenja i raste.
Nordijske zemlje su najdigitaliziranija regija u kontinentalnoj Europi, a možda čak i u svijetu. Kako će Nets moći kapitalizirati svoje nordijsko nasljeđe, ako želi pridobiti nove klijente diljem Europe?
Sudeći prema svim analitikama platne industrije, vrlo je jasno da su digitalne usluge i život najbrže napredovali u nordijskim zemljama u usporedbi s drugim europskim državama. Digitalni način života, koji prihvaća digitalne mogućnosti u svakodnevnu rutinu, danas je nešto vrlo normalno u nordijskim zemljama. Jednako je jasno da nisu sve države dosegle istu razinu prihvaćanja, ali vidimo da mnoge države kreću u istom smjeru ubrzano. U svijetu u kojem klijenti uvijek traže digitalne, praktične usluge, činjenica da Nets ima snažno digitalno nasljeđe je važna kako bi mogli pružati podršku našim klijentima diljem Europe. Uzimajući to u obzir, ipak smo mi mnogo više od digitalnog. Imamo široki portfelj modernih, dokazanih proizvoda i usluga od kojih naši klijenti imaju korist i razvijaju se. Digitalni život i nasljeđe su važna mjerila, ali i naša sposobnost da, općenito govoreći, budemo partneri svojim klijentima. Važno je i kako njegujemo takve odnose gdjegod da smo u Europi.
Prije dvije godine Nets se udružio s Mercury PSI. Koje racionalno obrazloženje je imao Nets za ovu akviziciju te kako će to pomoći ojačati cjelokupnu prisutnost Netsa u Europi?
Kako je već rečeno, europska platna industrija se konsolidira, a veliki igrači sa širokim ponudama i zemljopisnom prisutnošću stječu konkurentsku prednost. Nets jasno kreće prema cilju da postanemo europski prvak u plaćanjima pri čemu je spajanje sa Nexi značajna prekretnica na tom putu. MPSI ili Nets South, kako ga interno zovemo, jako nam je uporište na tržištima Jugoistočne Europe, posebice za usluge izdavanja (issuinga). U MPSI-u smo odmah prepoznali zajedničku strast prema stabilnim, sigurnim plaćanjima te prema posebnoj brizi za klijente. MPSI ima vrlo snažnu povijest u kartičnim uslugama u regiji, a sada kada zajedno činimo jednu jedinstvenu Nets obitelj smo sretni što zajedno donosimo inovacije kako bismo svojim klijentima omogućili platne usluge budućnosti, a istovremeno nastavljamo nuditi najbolju razinu usluge za postojeće proizvode.
Akvizicija poduzeća Mercury PSI je bila vaša prva u Jugoistočnoj Europi. Kako gledate na potencijal daljnjeg rasta u ovoj regiji, bilo organski ili možda kroz daljnje akvizicije?
Države Jugoistočne Europe su u ponešto drugačijoj situaciji kad je riječ o digitalnim plaćanjima. Neke države imaju dugu povijest kartica, kao što su Hrvatska i Slovenija, gdje vidimo veliku penetraciju i upotrebu kartica. Ostale države, kao što je Srbija, trenutno bilježe vrlo visoki rast. Jasno je da postoji jaki potencijal i rastuća potreba za modernim platnim uslugama u regiji. Vidimo također i vrlo dobar potencijal i prostor za usluge vezane uz digitalni identitet. Sigurni smo da imamo puno toga za ponuditi u ovom prostoru sa svojim iskustvom jer trenutno upravljamo s više od devet milijuna digitalnih identiteta u nordijskim zemljama. Kao i svako ambiciozno i brzo rastuće poduzeće, uvijek smo otvoreni za nove prilike koje mogu još više ojačati naše poduzeće i razviti ponudu za naše klijente. A ako se pojavi prava prilika, to je, svakako, nešto što ćemo priopćiti kad za to dođe vrijeme.
Nets je poznat po svojem nordijskom naslijeđu. Kako će od toga profitirati postojeći klijenti društva Mercury PSI?
Nordijske zemlje, u kojima je Nets čvrsto ukorijenjen, su poznate po svojoj visokoj razini digitalizacije proizvoda, usluga i dizajna vrhunske kvalitete te posjeduju veliko iskustvo u pružanju digitalnih korisničkih iskustava najboljih u svojoj klasi. Važno nam je izgraditi ovaj čvrsti temelj u svojem pristupu kako za nove tako i za postojeće klijente, kao i na svojim novim tržištima te u kombinaciji s ogromnim stručnim znanjima koje posjeduje MPSI. Zahvaljujući svojem nordijskom nasljeđu, ogromnom iskustvu u digitalnoj transformaciji zaista vjerujemo da možemo pružiti vodeću razinu podrške u industriji svojim klijentima kad je riječ o tome da postanu „digital first” tvrtke, da ostvaruju rast poslovanja uz jedinstvenu brzinu izlaska na tržište. Osim toga, vidljiva promjena za naše postojeće klijente bit će, naravno, promjena MPSI brenda u Netsov, koji je u svojoj biti slavlje našeg zajedničkog angažmana da bismo stvorili jednostavniju sutrašnjicu za svoje klijente.
Kulturološki su nordijska regija i Jugoistočna Europa u mnogim pogledima različite. Što mislite o spajanju dvaju poduzeća različitih kultura?
U Netsu cijenimo različitost i smatramo je samo pozitivnom. Različitost donosi svestranost što ponovno dovodi do kreativnosti i inovativnosti. Već imamo mnogo divnih ljudi u Netsu koji surađuju s ljudima različitih kultura i nacionalnosti, a kako vidimo, to donosi nove važne perspektive i ideje. Smatramo to vrlo vrijednim za nas te u konačnici i za naše klijente, i veoma smo sretni što se Hrvatska i Slovenije pridružuju timu.
Mercury PSI je već službeno promijenio ime u Nets CEE. Zašto ste odlučili zamijeniti Mercuryjev brend?
Nets i Mercury PSI dijele istu ideju i ambiciju stvaranja lakše budućnosti za naše kupce i njihove krajnje potrošače kao temelj za rast i napredak – kako u trgovanju, tako i u društvu. Izgradnja jedinstvenog brenda očito ima mnogo prednosti i važan je korak za našu ambiciju da postanemo vodeći igrač u europskoj industriji plaćanja i uspješno se širimo dalje u Europu. Rebrandiranje MPSI-a stoga je prirodni korak za još bolje pozicioniranje Netsa, također u jugoistočnoj Europi, i pruža nam izvrsnu priliku da ispričamo svoju priču i šta zapravo stvaramo: „plaćanja za lakše sutra“.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu