Hasbro je najavio da će otpustiti gotovo 20 posto svih zaposlenih u sljedećih 18 do 24 mjeseca, uključujući 200 preostalih iz prethodne runde rezova, a sve zbog pada prodaje igračaka i igara tijekom blagdanske sezone.
Hasbrou, tako, sada slijedi nova runda otpuštanja od 1100 zaposlenih uz njih 800 iz one prošle. Hasbro je krajem 2022.godine. imao oko 6500 zaposlenika diljem svijeta.
Napuštaju Rhode Island
Izvršni direktor Chris Cocks izjavio je da je odluka o smanjenju radne snage donesena zbog tržišnih izazova koji su se pokazali jačima i dugotrajnijima negoli su planirali.
“Ušli smo u 2023. očekujući godinu promjena uključujući značajna ažuriranja našeg menadžerskog tima, strukture i opsega poslovanja. Očekivali smo da će prva tri tromjesečja biti izazovna, posebno u Odjelu igračaka, gdje tržište pada s povijesnih vrhunaca izazvanih pandemijom. Iako smo postigli važan napredak u cijeloj našoj organizaciji, vjetrovi koje smo vidjeli u prvih devet mjeseci ove godine nastavili su se i tijekom praznika i vjerojatno će trajati do 2024. godine.
Da bismo pozicionirali Hasbro i potaknuli rast, prvo moramo osigurati da su naši temelji čvrsti i profitabilni. Da bismo to učinili, moramo modernizirati našu organizaciju i postati još ‘mršaviji’. Iako smanjenje radne snage vidimo kao posljednje sredstvo, s obzirom na stanje našeg poslovanja, to je poluga koju moramo povući kako bismo održali Hasbro zdravim”, kazao je Cook u pismu zaposlenima.
Plan štednje rezultirat će “preusmjeravanjem ljudi i resursa”, uključujući prijevremenu mirovinu za neke zaposlenike te otpuštanja tijekom sljedeće dvije godine, priopćili su iz Hasbroa.
Plan štednje proizvođača brendova poput My Little Ponya i Monopolyja pokrenut je još u siječnju, kada je objavljeno otpuštanje otprilike 15 posto radne snage. Do sada je tvrtka knjižila oko 94 milijuna dolara troškova povezanih s otpremninama, dionicama i korporativnim pogodnostima, a očekuje se dodatnih 40 milijuna dolara, navodi se u priopćenju tvrtke.
U posljednjem tromjesečnom financijskom izvješću, Hasbro je izvijestio o značajnom padu prodaje popularnih robnih marki igračaka poput My Little Pony, Nerf i Transformer, koje su pale 18% u to vrijeme, uglavnom zbog “blažih trendova”.
Gina Goetter, glavna financijska direktorica Hasbroa, upozorila je na “opći pad u kategorije igračaka”. Osim otpuštanja, Hasbro provodi i druge mjere smanjenja troškova, uključujući prodaju filmskog i televizijskog poslovanja Lionsgateu za otprilike 500 milijuna dolara.
Također, tvrtka planira smanjiti uredski prostor, napuštajući onaj u Providence na Rhode Islandu, krajem zakupa u siječnju 2025., prema informacijama koje je financijska direktorica iznijela investitorima.
‘Barbie’ kao svjetlo
Dionice Hasbroa i konkurenta Mattela pale su otprilike 4% i 3% u produženom trgovanju prvog dana u tjednu, a analitičari prognoziraju još jednu slabu godinu za industriju igračaka.
Ipak, u Mattelu, očekuju uspjeh prodaje u blagdanskoj sezoni, ističući dobro prihvaćeni film “Barbie”, koji je postao najprofitabilniji film na domaćem tržištu. Naime, u posljednjem kvartalnom izvješću Mattel je ukazao na koristi koje mu donio Barbie film, te očekuju da će u to ime povećati tržišni udjel u prodaji igračaka do kraja godine.
Dionice Mattela ojačale su 6 posto ove godine, što je suprotno padu od 20% koje su ostvarile dionice Hasbroa. No, obje su dionice podbacile u usporedbi s indeksom S&P 500 SPX, koji je porastao otprilike 20% u 2023., piše Market Watch.
Općenito, prodavači u maloprodaji mogli bi se suočiti s mlakom blagdanskom sezonom, posebice kada se radi o igračkama, smatraju analitičari.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu