Glazba na CD-u više nije najpopularniji medij prvi put od 1987.

Autor: Poslovni.hr/Hina , 14. ožujak 2023. u 12:08
Foto: Unsplash

Fizički glazbeni zapisi ponovo su nadmašili digitalne, koji su lani bilježili 20-postotni pad prihoda, na 495 milijuna dolara, pokazalo je izvješće.

Prodaja gramofonskih ploča u SAD-u nadmašila je u 2022. godini prodaju CD-a prvi puta od 1987., pokazalo je izvješće Udruge američke diskografske industrije (RIAA).

Lani je u Sjedinjenim Državama prodan više od 41 milijun ploča ukupne vrijednosti 1,2 milijarde dolara.

CD-a je prodano 33 milijuna, u vrijednosti 483 milijuna dolara.

Prodaja ploča porasla je 16. godinu zaredom, a njihov udio u prihodu u skupini fizičkih nositelja zvuka iznosio je 71 posto.

Prihodi od snimljene glazbe u SAD-u porasli su sedmu godinu zaredom i dosegnuli rekordnih 15,9 milijardi dolara.

Ukupni prihod od prodaje glazbenih zapisa porastao je za šest posto, prema izvješću koje je objavila Udruga američke diskografske industrije (RIAA), uglavnom zahvaljujući streamingu, ali i prodaji fizičkih nositelja zvuka.

Izvješće je pokazalo kontinuirani rast prihoda od prodaje u toj skupini nositelja zvuka, uz posebno snažan oporavak u 2021. godini, nakon slabije prve godine pandemije, prenosi BBC.

Prihod od prodaje fizičkih nositelja zvuka porastao je lani za četiri posto, potaknut 17-postotnim skokom prodaje gramofonskih ploča. Prihod od prodaje CD-a smanjio se pak za 18 posto.

Fizički glazbeni zapisi ponovo su nadmašili digitalne, koji su lani bilježili 20-postotni pad prihoda, na 495 milijuna dolara, pokazalo je izvješće.

Na vrhuncu popularnosti, u 2012. godini, digitalni glazbeni zapisi činili su 43 posto prodaje, da bi lani njihov udio potonuo na samo tri posto.

Prihod od streaminga, koji uključuje “pretplatu, usluge poduprte oglasima, digitalni i prilagođeni radio, platforme društvenih medija, digitalne aplikacije za fitness i druge”, porastao je sedam posto, na rekordne 13,3 milijarde dolara, s udjelom u ukupnom prihodu od 84 posto.

Prošlogodišnja prodaja gramofonskih ploča pokazuje da vinil “cementira svoju ulogu potpore suvremenom glazbenom tržištu”, zaključio je predsjednik i izvršni direktor RIAA-e Mitch Glazier u objavi na Mediumu.

Komentirajte prvi

New Report

Close