Uložiti u hrvatske i slovenske dionice očito je bio recept za uspjeh, kada je riječ o dioničkim investicijskim fondovima.
Prva tri fonda s najboljim prinosom u prvih devet mjeseci većinom su izložena domaćem tržištu i to turističkim dionicama, a ostvarili su rezultate koji su sve više na tragu prinosa koje su fondovi ostvarivali prije krize. Prema podacima portala Hrportfolio, najbolji rezultat do kraja rujna od gotovo 34 posto ostvario je Capital Two fond kojim upravlja InterCapital Asset Management.Prema posljednjoj dostupnoj kolovoškoj iskaznici tog fonda, 75 posto imovine uloženo je u Hrvatskoj, preko 22 posto u Sloveniji, a neznatnih 2,6 posto u Srbiji. Od dionica među prvih 10 pozicija našle su se vrijednosnice Valamar Adria Holdinga, Valamar grupe i HUP-a Zagreb od turističkog sektora, zatim Končara, Gorenja i Cinkarne Celje od industrijskog sektora te Mercatora i Jamnice od prehrambenog, odnosno maloprodajnog sektora.
33,86posto
prinosa ostvario je u prvih devet mjeseci fond Capital Two
Silvija Ravlić Varga, fond-menadžerica fonda Capital Two ističe kako dionička struktura portfelja i dalje ima naglasak na hrvatskim i slovenskim dionicama iz sektora turizma, industrije, prehrane i transporta. "Fond je značajan prinos ostvario na temelju rasta cijena dionica turističkih kompanija, a u navedenom sektoru u posljednje vrijeme sve su češće konsolidacije kompanija", kaže Ravlić Varga.U skupini s više od 30 posto prinosa još je KD Victoria koja je zabilježila devetomjesečni prinos od 32,6 posto. Od "turista" u prvih 10 pozicija KD Victoria je odabrala dionice Imperiala, Arenaturista, Valamar Adria holdinga i Apartmana Medena. Od hrvatskih dionica tu je još Adris, a ostatak čine slovenske dionice – Telekom Slovenije, Gorenje i Petrol.
Treći najuspješniji fond s 30,7 posto prinosa, FIMA Equity, izabrao je Jadranske luksuzne hotele, Valamar Adria holding, Valamar grupu i HUP Zagreb od turističkih dionica, a ostale su Jamnica, Zagrebačka banka, Zavarovalnica Triglav, Pozavarovalnica Sava i – udjel u fondu KD Victoria. Domaće je tržište posljednjih godina bilo uspavano, ali u zadnje vrijeme opet postaje zanimljivo, komentirao je Iztok Likar, analitičar portala Hrportfolio ovakav rezultat i odabir fondova."Očekivano je da su naši fond-menadžeri prepoznali potencijal domaćeg tržišta", dodaje Likar. Prema njegovu mišljenju, tržište ima snage za daljnji rast. "Ono što nam ide na ruku je jeftin novac u eurozoni. Ako Europska središnja banka krene u dodatne monetarne poticaje bit će velike količine jeftinog kapitala koji je skloniji riziku, a naše i tržišta u regiji smatraju se rizičnijim tržištima kapitala. Dio tog novca mogao bi doći i na regionalne burze što će utjecati na rast cijena dionica i posljedično dioničkih fondova", ocjenjuje Likar.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Kaj još ima naivnih koji vjeruju da u tuđim rukama raste bilo sto drugo osim … znate sto je rekao pasa…jos u 17. stoljecu!
Odlicno! Samo naprijed fond manageri, a vi koji imate udjele pitajte te fond menađere i HANFU koliko klijenata bi dobilo svoje novce kada bi svi recimo danas odlucili prodati drustvu svoje udjele? Likvidnost?
a šta će biti kad nestane majmuna kome će to prodati;)
Zašto si takav pesimista ?
Kupci vjeruju da majmuna neće nikada nestati.
Zar ti nije dovoljan pokazatelj da sve pada , industrija 5,6 % , poljoprivreda 25%…,
samo raste cijena majmuna…
raste i broj otišlih iz Lijepe Naše i deficit na 19.000.000.000,00.
a šta će biti kad nestane majmuna kome će to prodati;)
Uključite se u raspravu