Putničke agencije zadovoljne su ovogodišnjom sezonom te su se po fizičkim rezultatima približile predpandemijskoj 2019., dok prihode očekuju i veće, ali bez dobiti jer se većina agencija zadužila kako bi opstala zadnje dvije godine, kaže predsjednik UHPA-e Tomislav Fain u povodu 30 godina udruge. Nastavi li se raditi bez novih poremećaja, financijski oporavak agencije očekuju možda tek za par godina.
Konkretno, promet u incoming segmentu (dolasci u Hrvatsku) još su u zaostatku u odnosu na 2019., a rastao je outgoing (odlasni segment), što se može pripisati likvidaciji Atlasa, koji je kao najveći domaći touroperator radio najviše u tom segmentu, te su se putnici sada prelili na puno manjih agencija koje su ove godine imale veliki rast prodaje inozemnih aranžmana. Školska putovanja, koja su važna za poslovanje mnogih agencija, nakon dvije pandemijske godine bez prometa sad su se u potpunosti vratila, a kako je ta potražnja krenula relativno kasno, agencije nisu mogle sve ni odraditi.
Fain za Hinu ističe da su domaći putnici dosta putovali preko agencija i ove, ali i prošle godine, s tom razlikom da su ove i više putovali u aranžmanima agencija u inozemstvo, a prošle godine po Hrvatskoj.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu