Europska unija uvela je u utorak carine u rasponu od osam do 18 posto na uvoz biodizela iz Indonezije zbog subvencija koje po tvrdnjama Bruxellesa proizvođačima iz te države osiguravaju nepoštenu prednost u odnosu na konkurenciju.
Komisija je analizom utvrdila da Indonezija pomaže domaćim proizvođačima biodizela subvencijama, poreznim olakšicama i pristupom sirovinama po cijenama nižim od tržišnih.
"To bi moglo prouzročiti ekonomsku štetu proizvođačima u Europskoj uniji", ističu u Bruxellesu, napominjući da je cilj carina "obnova ravnopravnog tržišnog natjecanja".
Carine su provizorne do završetka istrage, pokrenute u prosincu prošle godine. Konačne carine mogle bi biti uvedene sredinom prosinca, navode u Komisiji.
Glavna je sirovina za proizvodnju biodizela u Indoneziji palmino ulje, koje se našlo u fokusu interesa ekoloških aktivista zbog raširene prakse krčenja šume kako bi se posadile palme.
Indonezija godišnje u EU izveze biodizel u vrijednosti oko 400 milijuna eura a ukupna je vrijednost tog tržišta oko devet milijardi eura godišnje, prema podacima Europske komisije.
Godine 2013. EU je uveo antidampinške carine na uvoz biodizela iz Indonezije koje je Europski sud pravde prošle godine ukinuo, što je rezultiralo dramatičnim skokom uvoza, podsjeća Komisija u službenom listu.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.ako se sruši šuma i posadi se palma pa to onda opet zvuči kao šuma. I palma jede CO2 iz atmosfere.
Ali dobro, biodizel i ovako i onako funkcionira jedino uz subvenciju.
Uključite se u raspravu