EU donijela osiguravateljima viši trošak poslovanja

Autor: Božica Babić , 05. srpanj 2013. u 15:55
Neka društva već su u prošlim godinama za štete izdvojila veću pričuvu/Dalibor Urukalović/PIXSELL

Situaciju je zakomplicirao i tim koji je s EK pregovarao o poglavlju 9 – financijske usluge, a nije izborio odgodu.

Sedam od 15 osiguratelja koji tržištu nude obvezna autoosiguranja tijekom 2012. ugovorilo je premiju manju od 100 milijuna kuna.

Mala premija mogla bi biti izvor problema radi obveze koja je nastupila 1. srpnja, a riječ je o drastičnom povećanju minimalnih svota osiguranja za štete nastale u prometnim nezgodama. Po svakom štetnom događaju za saniranje posljedica smrti, invaliditeta ili ozljeđivanja minimalna svota se mora povećati sa dosadašnjih 6,5 milijuna kuna na 42,8 milijuna dok se minimalna svota za pokriće štete na imovini osiguranika stradalih u prometu uvećava s 1,5 na 8,5 milijuna kuna.

Atraktivan proizvod
Zakonom nametnuto obvezno osiguranje od odgovornosti za upotrebu motornih vozila dnevno donosi znatan priljev novca i zato je atraktivan proizvod za kojim su osiguratelji u prošlosti rado posezali. Na razini ukupne industrije osiguranja sama autoosiguranja godišnje daju premiju od gotovo tri milijarde kuna što je više od trećine od ukupno ugovorene premije.Po novim pravilima koje je donio ulazak u EU nekoliko društava godišnje ne ugovori premiju koliko bi ih mogla stajati isplata samo jedne štete. Situaciju je zakomplicirao i tim koji je s Europskom komisijom (EK) pregovarao o poglavlju 9 – financijske usluge. Ostalo je nepoznato zašto nije izborio prijelazno razdoblje za uvođenje ovako visokih minimalnih svota, kao što je to odradilo 12 zemalja pristupnica iz prethodna dva kruga proširenja EU koje su za svoje osiguratelje dobile odgodu do sedam godina.U činjenici da već niz godina nije evidentirana nijedna prometna nezgoda golemih razmjera, koja bi u ovim novim okolnostima neke osiguratelje doista mogla gurnuti prema bankrotu, dio društava nalazi razlog za optimizam o kojem ipak nisu voljni javno govoriti, no ističu kako će problem rješavati kroz reosiguranje. 

Povećali pričuvu
Međutim, taj će model povećati troškove poslovanja osiguratelja pa bi se u konačnici takav potez mogao reflektirati na promjenu aktualnih cjenika, što onda otvara prostor za poskupljenje auto-police. Od društava iz ove skupine neka su u prošlim godinama za štete ipak izdvojila veću pričuvu, tako je Basler u 2012. u rezervama držao 166 milijuna kuna, a Grawe 126 milijuna dok su kod ostalih bile u rasponu od 8,5 u Izvor osiguranju do 79 milijuna kuna koliko su iznosile pričuve Sunce osiguranja.

Komentirajte prvi

New Report

Close