“Dvije trećine Europljana izjavilo da će preferirati plaćanja putem debitnih i kreditnih kartica te mobilnih aplikacija, čak i kad pandemija završi”

Autor: Tomislav Pili , 31. siječanj 2021. u 22:00
Cosmin Vladimirescu, direktor Mastercarda u Hrvatskoj i Rumunjskoj/PD

Svjesni smo izazova s kojima se tvrtke danas suočavaju i želimo im biti na raspolaganju kao njihov pouzdan partner, ističe Vladimirescu.

Iako kartično poslovanje danas, ali i prethodnih desetljeća, čini okosnicu poslovanja Mastercarda, ta je kartičarska kuća započela proces transformacije u one-stop partnera za svakog izdavatelja, trgovca ili državnu upravu.

Jedan od primjera je i program Commercial Service Accelerate koji predstavlja niz lako primjenjivih tehnoloških rješenja koja poslovnim korisnicima kartica pružaju mogućnost jednostavnijeg upravljanja svakodnevnim financijskim procesima u cilju povećanja učinkovitosti poslovanja.

O mogućnostima tog programa, ali i trendovima u kartičarskoj industriji te ulozi fintechova za Poslovni dnevnik govori Cosmin Vladimirescu, direktor Mastercarda u Hrvatskoj i Rumunjskoj.

Što je program Commercial Services Accelarate i što je motiviralo Mastercard na njegovo pokretanje?

Mastercard Commercial Accelerate Program olakšava tvrtkama svih veličina da uspješnije odgovore na izazove financijskog upravljanja s kojima se suočavaju.

Riječ je o sveobuhvatnoj ponudi najnovijih tehnoloških rješenja koja poslovnim korisnicima pružaju mogućnost da u potpunosti budu digitalno povezani sa svojim financijama.

Rješenja je lako implementirati, u skladu su s potrebama digitalnih tvrtki i razvijena su kako bi malim i srednje velikim poduzećima te kompanijama omogućila što jednostavnije upravljanje svakodnevnim financijskim procesima, a sve s ciljem povećanja učinkovitosti poslovanja.

Program poziva izdavatelje da podrže svoje klijente u donošenju odluka temeljenih na podacima, osiguravajući im alate za uspješno rješavanje izazova upravljanja troškovima koji neupitno vode ka učinkovitom rastu.

Svjesni smo izazova s ​​kojima se tvrtke danas suočavaju i želimo im biti na raspolaganju kao njihov pouzdan partner koji podržava razvoj poslovanja inovativnim rješenjima.

Koji su trendovi u kartičnom plaćanju u Hrvatskoj i svijetu i koliko je na njih utjecala pandemija koronavirusa?

Kupovne navike odražavaju povjerenje potrošača u gospodarstvo i cjelokupni osjećaj sigurnosti. Pandemija je potrošačima dala priliku i vrijeme da razmisle o osnovnom značenju potrošnje i utjecaju njihove potrošnje ne samo na sebe, već i na druge, te općenito na društvo i okoliš. Naše istraživanje MasterIndex, provedeno u listopadu prošle godine, pokazalo je rast online kupnje – gotovo 91 posto svih ispitanika izjavilo je da obavlja kupnju online, a 45 posto njih to radi barem jednom mjesečno.

48

posto ispitanika u Hrvatskoj tvrdi da je koronakriza odgovorna za smanjenje njihovih prihoda

Ono što najbolje odražava trenutno stanje jest činjenica da je koronakriza odgovorna za smanjenje prihoda 48 posto ispitanika u Hrvatskoj, dok je 62 posto njih odustalo od velikih kupnji.

Potrošači se sve više prilagođavaju elektroničkom plaćanju, a podaci pokazuju da je 71 posto Europljana izjavilo da će preferirati elektronička plaćanja – debitne i kreditne kartice te mobilne aplikacije u odnosu na gotovinu – čak i kad pandemija završi.

Vjerujem da promjene ponašanja mogu biti očite, ali prilagodbe stavova, vrijednosti i uvjerenja vjerojatno će biti suptilne. Uz sve spomenuto, ne zaboravimo da konvergencija fizičke i digitalne trgovine, zajedno sa stalnim razvijanjem rješenja za plaćanje, ovdje igra sve značajniju ulogu.

Koje je sve nove usluge Mastercard uveo u posljednje vrijeme i što još planirate?

Kako se digitalni načini plaćanja i dalje razvijaju, mi u Mastercardu smo predani unapređivanju sigurnosti i integriteta platnog ekosustava.

Kako bismo udovoljili potrebama potrošača za sigurnošću i kako bismo ih zaštitili, u suradnji s izdavateljima, našim partnerima, razvili smo niz rješenja dizajniranih da osiguraju najvišu razinu sigurnosti.

Jedan takav primjer je Mastercard Identity Check, poboljšana verzija SecureCode koja koristi najnovije standarde autentifikacije, poput jedinstvenog koda, prepoznavanja lica, otiska prsta ili drugih biometrijskih podataka i nudi poboljšanu sigurnost internetskog plaćanja te zaštitu od neovlaštene uporabe kartica. Zbog svega toga neovlaštena osoba ne može koristiti izgubljenu ili ukradenu karticu za kupnju putem interneta.

Još jedan primjer je platforma Mastercard Digital Enablement Service (MDES) koja se temelji na naprednim tehnologijama koje osiguravaju integritet i sigurnost digitalnih plaćanja.

MDES omogućava tokenizaciju i digitalizaciju fizičkih kartica, procese koji su nužni za sigurno korištenje kartice u digitalnom okruženju. MDES osigurava korisnicima kartica mogućnost izbora i bezbrižnost sigurnog digitalnog plaćanja na svim platformama putem dodira ili klika.

Paralelno, u suradnji s izdavateljima, radimo na postavljanju novog industrijskog standarda za digitalno bankarstvo koji će poboljšati iskustvo potrošača omogućavajući im pristup detaljnijim informacijama o obavljenim transakcijama.

S većom transparentnošću transakcija, unaprjeđenjem digitalnih kanala, kako izdavatelja tako i trgovaca, novi Ethoca i Mastercard standard trebao bi biti aktivan u bankarskim aplikacijama do 2022. godine.

Predani smo suradnji s programerima i poduzetnicima, omogućavajući napredak u ekosustavu plaćanja u budućnosti. Kako su naši životi i dalje digitalno povezani i interaktivni, način na koji koristimo proizvode, usluge i robne marke više nije jednostavna razmjena, već odnos koji gradimo. A ponovno otkrivanje te veze put je na kojem nastavljamo raditi. Svaki dan.

Na koje izazove Mastercard želi odgovoriti?

Prošla godina utjecala je na redefiniranje načina kako potrošači i tvrtke koriste svoje financije. Prilike leže u definiranju inovacija te oblika suradnje koji će poduzećima budućnosti omogućiti veću učinkovitost, ali i ugodniju svakodnevnicu.

Našu priliku vidimo u tome da budemo ispred svoga vremena, ispred stalnih promjena, u ponudi usluga, proizvoda, rješenja, tehnologija koji nisu usko vezani uz tradicionalno kartično poslovanje.

Iako kartično poslovanje danas, ali i prethodnih desetljeća, čini okosnicu našeg poslovanja, započeli smo proces transformacije u one-stop partnera za svakog izdavatelja, trgovca ili državnu upravu.

Širenjem portfelja usluga i akvizicijama posljednjih smo nekoliko godina ojačali svoju poziciju na specijaliziranim tržišnim segmentima, poput suradnje s tijelima državne uprave, account-to-account transakcijama, B2B plaćanjima, a paralelno smo predstavili i tehnologije koje omogućavaju prijenos sredstava u stvarnom vremenu.

Kako bismo korisnike kartica zaštitili od povećanog rizika od prijevare, unaprijedili smo i sigurnosne protokole. Upravo ta strategija, koja počiva na diverzifikaciji izvan tradicionalnih kartičnih plaćanja, postat će sve relevantnija kada regionalna gospodarstva počnu izlaziti iz ekonomske recesije uzrokovane pandemijom.

Nacionalne ekonomije će imati koristi od povećane brzine protoka sredstava, dok će banke tvrtkama i potrošačima moći nuditi nove, sigurnije i jednostavnije aplikacije te usluge.

Koliko su fintechovi snažna konkurencija kartičarskim kućama te što Mastercardove usluge čini različitim u odnosu na fintechove?

Financijska, a posebice bankarska industrija prolazi kroz radikalne promjene potaknute pojavom fintecha, promjenom poslovnih modela, osnaživanjem regulative, ali i sve većih pritisaka oko usklađenosti tehnoloških procesa. Pojava fintecha i nebankarskih startupa mijenja odnos snaga, prisiljavajući financijske institucije da preispitaju svoje modele poslovanja.

Cilj Mastercarda nije samo omogućiti bankama pružanje sigurnijih i prikladnijih sustava, tj. usluga plaćanja kroz njihove aplikacije, već i uspostaviti ekosustav plaćanja koji svim dionicima, posebice novima, donosi jednake uvjete i sigurnost.

U tom smislu, fintechove ne promatramo kao konkurenciju, već dapače, oni su partneri i to partnerstvo gradimo na temelju zajedničke suradnje.

Mastercard FinTech Express, svojevrsni digitalni inkubator koji smo pokrenuli prošle godine, stvara uzbudljive i raznolike nove suradnje, ali istodobno tradicionalnim financijskim institucijama pruža nove proizvode i usluge. Fintechovi su nadolazeća prilika za cjelokupan sektor.

Kako Mastercardove usluge mogu učiniti učinkovitijim poslovanje poduzeća?

Program Commercial Accelerate predstavlja niz lako primjenjivih tehnoloških rješenja koja poslovnim korisnicima kartica pružaju mogućnost jednostavnijeg upravljanja svakodnevnim financijskim procesima u cilju povećanja učinkovitosti poslovanja.

Neki od primjera je i Smart Data, alat koji sirove podatke pretvara u poslovnu inteligenciju u formi izvještaja i dubinskog uvida u transakcije. Na primjer, velike tvrtke putem ovog sustava mogu učitati sve podatke o transakcijama u postojeće ERP sustave i koristiti online platformu za bolje upravljanje kartičnim troškovima.

Pomoću alata Business Card Controls vlasnik tvrtke može u isto vrijeme potaknuti upotrebu i smanjiti mogućnost za prijevaru ograničavajući kako, gdje i kada se koriste poslovne kartice tvrtke.

Na primjer: može ograničiti zaposlenicima korištenje kartica od ponedjeljka do petka, od 9 do 17 sati. Zatim Mastercard Trade Solution omogućava malim i srednjim poduzećima da uvoze, odnosno izvoze proizvode i usluge širom svijeta kroz sigurno upravljanje B2B transakcijama.

Na kraju, FinalPrice je rješenje za mala i srednja poduzeća koje osigurava u prosjeku 15 posto povrata novca na poslovna putovanja – hotelski boravak, zrakoplovne letove i najam automobila.

Komentirajte prvi

New Report

Close