U idućih 10 godina zdravstveno osiguranje postat će dominantna kategorija osiguranja u Hrvatskoj, procjenjuje njemački osigurateljni div Allianz u svom Globalnom izvješću o osiguranju za ovu godinu.
Prema izvješću, hrvatsko tržište osiguranja poraslo je za 26 milijuna eura ili 9,1% više nego u 2022., dosegnuvši ukupni premijski prihod od 287 milijuna eura.
Dok je segment životnih osiguranja zabilježio pad prihoda od premija (-1,8% na 50 milijuna eura), rast u druga dva segmenta bio je vrlo snažan: premije osiguranja osobne imovine i nezgoda porasle su za +11,5% na 159 milijuna eura, a tržište zdravstvenog osiguranja poraslo je za 11,6% na 104 milijuna eura.
Azijska lokomotiva
U Hrvatskoj se očekuje rast premija osiguranja od 5,3% na godinu; 2033. će ukupna veličina tržišta dosegnuti 556 milijuna eura. Za razliku od većine drugih tržišta, zdravstveno osiguranje vjerojatno će postati najveći segment (272 milijuna eura), a slijede ga osiguranje imovine i nezgoda (215 milijuna eura) te životno osiguranje (69 milijuna eura). Ako se prognoze Allianza obistine, hrvatsko tržište godišnje bi raslo po neznatno većoj stopi od globalnog prosjeka.
Unatoč višoj inflaciji – ili možda upravo zbog nje – predviđeno je da će se u sljedećem desetljeću premije povećati za 5,2%, dodajući 4190 milijardi eura globalnom zbroju premija. Do 2033. prihod od premija dosegnut će 4,3 bilijuna eura od životnog osiguranja, 3,1 bilijun eura od osiguranja osobne imovine i nezgoda te 2,3 bilijuna eura od zdravstvenog osiguranja.
Sa 1726 milijardi eura najveći dio povećanja dogodit će se u segmentu životnog osiguranja. Azija će ostati pokretač rasta globalnog poslovanja životnim osiguranjem, s očekivanim godišnjim rastom (bez Japana) na 7,5%. Ta bi regija bi trebala činiti polovicu rasta apsolutne premije (866 milijardi eura), više od Sjeverne Amerike (377 milijardi eura) i Europe (276 milijardi eura) zajedno.
U segmentu osiguranja osobne imovine i nezgoda dodatne premije do 2033. će iznositi 1282 milijarde eura. To je godišnja stopu rasta od 5%, otprilike u skladu s prethodnim desetljećem (5,1%) i općim gospodarskim rastom (5,2%); penetracija osiguranja stoga će se tek neznatno smanjiti za 1 postotni bod (na 2%).
Kao i u segmentu životnog osiguranja, Azija (bez Japana) je očiti predvodnik rasta među glavnim regijama, s godišnjom stopom od +8,1%. No u apsolutnom je smislu važnost te regije manja nego u segmentu životnog osiguranja: “samo” oko 35% očekivanog rasta premije (448 milijardi eura) može se pripisati Aziji, u odnosu na 357 milijardi eura u Sjevernoj Americi i 168 milijardi eura u Europi.
Globalni pokretači
Što se tiče prošle godine, ukupan globalni prihod od premija osiguranja iznosio je gotovo 5,6 bilijuna eura. Životno osiguranje i dalje ostaje najveći segment (2,6 bilijuna eura), ispred osiguranja osobne imovine i nezgoda (1,8 bilijuna eura) te zdravstvenog osiguranja (1,1 bilijuna eura).
No ta su tri segmenta prošla vrlo različito: dok je osiguranje osobne imovine i nezgoda ostvarilo snažan rast od +8,7% i zdravstveno osiguranje poraslo za skromnijih +4,9%, a rast tržišta životnog osiguranja bio je loših +2,4%. Porast premija osiguranja osobne imovine i nezgoda potaknula su sva područja širom svijeta.
Tako je 77,5 milijardi eura (+9,9%), više od polovice globalnog povećanja u 2022., došlo samo iz Sjeverne Amerike; s prihodom od premija od 860 milijardi eura, ta regija bez konkurencije ostaje najveće tržište u svijetu. Azija je također zabilježila rast od 8,4% prošle godine (+31 milijarda eura). S ukupnim prihodom od premija od gotovo 403 milijarde eura, ta je regija prvi put pretekla Europu (+4% ili 15 milijardi eura na 397 milijardi eura).
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu