Dionica Ferrarija na Wall Streetu, tržišna vrijednost kompanije dosegla vrtoglavi iznos

Autor: Poslovni.hr/Hina , 21. listopad 2015. u 08:19
Foto: Reuters

Ukupno je u inicijalnoj javnoj ponudi prikupljeno 893 milijuna dolara, a trgovanje dionicama Ferrarija trebalo bi na Wall Streetu započeti u srijedu.

Cijena dionice Ferrarija određena je u inicijalnoj javnoj ponudi (IPO) na maksimalna 52 dolara, pa je tržišna vrijednost tog talijanskog proizvođača luksuznih automobila dosegnula 9,8 milijardi dolara.

Podaci o upisu dionica Ferrarija u IPO-u još nisu javno objavljeni, no Reuters doznaje od izvora upućenih u situaciju kako je potražnja za 17,2 milijuna dionica kompanije bila znatno veća od ponude.

Stoga je konačna cijena određena na maksimalnih 52 dolara po dionici, s obzirom da se u IPO-u cijena kretala u rasponu od 48 do 52 dolara.

Ukupno je u inicijalnoj javnoj ponudi prikupljeno 893 milijuna dolara, a trgovanje dionicama Ferrarija trebalo bi na Wall Streetu započeti u srijedu.

Fiat Chrysler Automobiles (FCA), većinski vlasnik Ferrarija, ponudio je na prodaju 9 posto dionica Ferrarija, što predstavlja korak prema izdvajanju te kompanije iz FCA. Ferrari bi početkom iduće godine trebao postati samostalna kompanija.

Predsjednik tvrtke Piero Ferrari, sin osnivača tvrtke Enzo Ferrarija, zadržat će udjel u novoj kompaniji od 10 posto, dok će FCA, sedmi po veličini svjetski proizvođač automobila, preostalih oko 80 posto dionica Ferrarija podijeliti postojećim dioničarima FCA.

Ferrari, poznat po zaštitnom znaku 'propetog konjića', karakterističnoj crvenoj boji vozila i nizu titula prvaka u utrkama formule 1, preuzet će od Fiata 2,8 milijardi eura dugova, a potom će izdati oko 2,12 milijardi eura obveznica.

Uključujući te obveznice, ukupna vrijednost Ferrarija iznosila bi oko 12 milijardi dolara.

Premda znamenit, Ferrari je relativno mali igrač na globalnom automobilskom tržištu, s obzirom na njegovu politiku proizvodnje manje vozila nego što je potražnja kako bi zadržao ekskluzivnost.

"Uporabna vrijednost Ferrarija ne razlikuje se od, primjerice, vozila Toyote. Oba vozila odvest će vas do posla i natrag. No, Ferrarijeva vozila donose vam emotivni doživljaj, koji Toyota ne pruža. I dok je 70-godišnja Toyota stara kompanija, 70-godišnji Ferrari je mlada tvrtka", kaže Meir Statman, profesor na Sveučilištu Santa Clara i autor knjige "Što investitori doista žele".

U prvih šest mjeseci ove godine dobit Ferrarija iznosila je 141 milijun eura, oko 10 posto više nego u istom lanjskom razdoblju. Pritom su prihodi kompanije blago porasli, na 1,4 milijarde eura.

FCA, vlasnik poznatih automobilskih brandova od Fiata do Jeepa, Alfa Romea i Maseratija, među najzaduženijim je kompanijama u automobilskom sektoru, pa sredstva od javne ponude dionica Ferrarija kani uložiti u svoj plan, prema kojemu bi do 2018. povećao prodaju za 60 posto, na 7 milijuna vozila, i povećao dobit za pet puta.

Komentirajte prvi

New Report

Close