“Danas je razvoj moguć samo kroz digitalnu transformaciju”

Autor: Tomislav Pili , 12. ožujak 2019. u 22:01
Mario Žižek, predsjednik Uprave Addiko banke/ Josip Regovic/PIXSELL

Digitalna transformacija je evolucija i stvaranje inteligentnije i inovativnije organizacije.

Digitalna transformacija Addiko banke dosegla je svojevrsni vrhunac nedavnim predstavljanjem virtualne poslovnice u kojoj klijent može otvoriti račun ili zatražiti gotovinski kredit. U kojem će se smjeru nastaviti digitalizacija bankarskog poslovanja, ali i kako će utjecati nedvna preporuka Hrvatske narodne banke (HNB) za strože uvjete odobravanja gotovinskih kredita govori predsjednik Uprave Mario Žižek.

Što za Addiko znači digitalna transformacija poslovanja banaka i u kojem će smjeru ići u narednih nekoliko godina?
Ništa od uspjeha Addiko banke tijekom proteklih godina ne bi bilo moguće, a da digitalna strategija nije sastavnim djelom naše poslovne strategije i da svake godine ne predstavljamo nešto totalno novo i pomičemo granice bankarstva. U današnjem poslovnom okruženju, koje je brže i konkurentnije nego ikad prije razvoj je moguć samo kroz digitalizaciju i digitalnu transformaciju na način da korisnici od toga imaju opipljive koristi. Danas kad govorimo o razvoju, mi automatski razmišljamo o primjeni modernih tehnologija. Digitalizacija jest razvoj, a digitalna transformacija je evolucija i stvaranje inteligentnije i inovativnije organizacije. Addiko banka je prva u Hrvatskoj, još 2016. godine, uvela mogućnost dobivanja kredita samo temeljem osobne iskaznice i to uz odobrenje u roku od 30 minuta. Kad smo krenuli s ovim, konkurencija je mislila da to nije moguće, a onda su nas počeli kopirati. Prvi smo 2017. s Addiko Chat Bankingom predstavili jedinstveno plaćanje putem Vibera, i to kao prva komercijalna banka ne samo u Hrvatskoj, nego u Jugoistočnoj Europi i jedna od prvih u svijetu. Lani smo otvorili visoko-digitaliziranu Express poslovnicu, prvu takve vrste u Hrvatskoj, a prije par dana smo predstavili jedinstvenu Addiko Virtualnu poslovnicu – prvu u potpunosti digitalnu poslovnicu u Hrvatskoj koja omogućava klijentima svih banaka u potpunosti digitalan kreditni proces, od zahtjeva do odobrenja, bez potrebe za odlaskom u poslovnicu te online proces otvorenja tekućeg računa. Koliko je Virtualna poslovnica pogođena i dobro prihvaćena dovoljno govori podatak da smo već mali odobrenja kredita, a u prvih par dana posjetilo ju je više od 20.000 jedinstvenih korisnika.Također, blisko surađujemo i s fintech-ovima, koje neki u financijskoj industriji doživljavaju kao prijetnju, ali mi ih vidimo kao partnera koji nam omogućava da unaprijedimo uslugu i kreiramo dodatnu vrijednost našim klijentima. Jedan od najvećih poslovnih izazova u budućnosti za sve industrije bit će digitalno korisničko iskustvo, jer današnji potrošači u svim interakcijama s bankom traže modernu, praktičnu, intuitivnu i učinkovitu digitalnu uslugu. Upravo to je princip na kojem će se Addiko banka nastaviti razvijati u narednim godinama. U zadnjih par godina smo jako puno toga postigli, a najbolje od nas tek slijedi.

Kakvi su rezultati Addiko banke za prošlu godine te jesu li u skladu s očekivanjima na početku godine?
Prošla godina bila je uspješna, obilježena poslovnim iskoracima i rastom u strateškim segmentima. Na tržištu na kojem naša konkurencija želi biti univerzalna banka mi smo odlučili biti drugačiji, originalni i fokusiraniji. Odlučili smo biti banka specijalizirana za Poslovanje s građanstvom, s naglaskom na potrošačko kreditiranje, Poslovanje s malim i srednjim poduzetnicima i za Transakcije, ali s jasnim ciljem da u svakom od ovih segmenta budemo najbolji. To smo uostalom i dokazali tijekom 2018. godine u kojoj smo zabilježili rast prihoda i kreditnog portfelja u strateškim segmentima i proizvodima (potrošački krediti i SME), dvoznamenkasti postotni rast digitalnih klijenta, veće zadovoljstvo klijenata, a u uvaženom međunarodnom izboru The Bankera dobili smo i nagradu za Najbolju banku u Hrvatskoj u 2018. godini, a prethodno smo dobili i priznanje za inovativna digitalna rješenja.

Kako komentirate preporuku HNB-a bankama za strože kriterije odobravanja gotovinskih kredita i smatrate li da predstavljaju potencijalnu opasnost za banke?
Addiko banka veliku pozornost posvećuje sustavnom upravljanju rizicima, unutar čega i procjeni kreditne sposobnosti. Nama se kreditni portfelj ne bazira na kolateralima već isključivo na potencijalu vraćanja te dosadašnjoj urednosti klijenata. Za potrebe odobravanja gotovinskih kredita i s ciljem osiguranja kvalitetne usluge klijentima radimo detaljne analize i razvijamo interne modele procjene kreditne sposobnosti u kojem se sagledava niz elemenata kao što su primjerice urednost u otplati postojećih obveza i mogućnost podmirenja obveza. 

Hoće li to značajnije usporiti kreditiranje s obzirom da preporuka vrijedi za kredite ročnosti preko pet godina?
Oporavak kreditne aktivnosti se u 2018. godini nastavio pojačanim kreditiranjem u segmentu stanovništva, a uslijed poboljšanja na tržištu rada i jakog potrošačkog sentimenta koji su pojačali potražnju za nenamjenskim gotovinskim kreditima. Zasad je nezahvalno prognozirati učinke preporuka. Udio nenamjenskih gotovinskih kredita u ukupnim kreditima stanovništvu Addiko banke je oko 35 posto. U planovima banke je definitivno daljnji, sustavan i kontroliran rast gotovinskih kredita uz primjenu načela odgovornog kreditiranja. Pri čemu je vrlo bitan dio prilikom odobravanja kredita procjena mogućnosti otplate potencijalnog klijenta.

Kakvu poslovnu 2019. očekujete?
Iznimno sam ponosan na sve što je Addiko banka tijekom 2018. postigla i zato u 2019. godinu ulazimo s velikim optimizmom i još većom ambicijom jer nemam nikakvih dvojbi kako ćemo biti još bolji, pritom razvijajući poslovanje na trima ključnim poslovnim odrednicama: Poslovanju s građanstvom, s naglaskom na potrošačko kreditiranje, Poslovanju s malim i srednjim poduzetnicima i na Transakcijama. Protekle tri godine za Banku su bile iznimno uspješne i obilježene iznadprosječnim rastom novih gotovinskih kredita u Poslovanju s građanstvom i kredita Malom i srednjem poduzetništvu. Spremni smo za dodatni iskorak u 2019. godini, gdje ključnim zadatkom vidim pružanje još kvalitetnije usluge i to na krilima digitalne transformacije.

Komentirajte prvi

New Report

Close