Američka regulatorna agencija SEC donijela je presedansku odluku kojom je kompanijama dopustila da ključne poslovne informacije objavljuju na internetskim socijalnim mrežama poput Facebooka ili Twittera.
SEC je, doduše, prilikom donošenja odluke postavio i uvjet da se osjetljive informacije mogu objavljivati samo ako su to najavili ulagačima i u propisanim formama u kojima su do sada objavljivali takve informacije na kompanijskim stranicama. Preispitivanje korištenja socijalnih mreža uslijedilo je nakon što je predsjednik Uprave Netflixa Reed Hastings na svojem privatnom profilu na Facebooku objavio informacije o svojoj kompaniji koje nisu prethodno bile objavljene na službenim stranicama kompanije, što je uzburkalo duhove među ulagačima.
Slična stvar dogodila se nedavno i u Hrvatskoj, kada je predsjednik Uprave Podravke Zvonimir Mršić na konferenciji Zagrebačke burze u listopadu prošle godine ničim izazvan najavio “dobre vijesti iz Podravke”, zbog čega je odmah potom dobio i opomenu hrvatskog regulatora Hanfe zbog slanja obmanjujućih signala. Hastings se za razliku od Mršića izvukao bez opomene ili kazne, budući da je u pitanju do sada neregulirani način komuniciranja kojega SEC sada pokušava nekako ugurati unutar zakonskog okvira.
Osim toga, poznato je koliko hrvatska Vlada voli komunicirati preko društvenih mreža, a mediji gotovo svakodnevno prenose Facebookovska obraćanja Tomislava Debeljaka, novog vlasnika Brodosplita, koji nerijetko u gluho doba noći radnicima preko Facebooka objašnjava kakva ih sudbina čeka u škveru. On se ne može naći na udaru regulatora jer njegova tvrtka nije izlistana na Zagrebačkoj burzi. Sve one koje su izlistane na Zagrebačkoj burzi moraju poštovati stroga pravila o načinima objavljivanja poslovnih rezultata, među kojima se društvene mreže još uvijek ne spominju.
Odluka SEC-a, međutim, nije prošla bez nevjerice među dijelom ulagača i analitičara, budući da SEC ne može kontrolirati glavni problem koji se ovdje postavlja, a to je zloupotreba profila na socijalnim mrežama. Internet je pun svakodnevnih apela zvijezda popularne kulture koji svojim obožavateljima uz pokoju gorku suzu javljaju da je netko zlonamjerno otvorio lažne profile na njihovo ime, ili su im probijene šifre na postojećim profilima zbog čega u javnosti ispadaju drukčije od pomno planirane marketinške slike. Upravo na te sigurnosne propuste upozoravaju analitičari koji smatraju da se SEC-ovom odlukom otvaraju vrata brojnim prevarantima koji sigurno neće propustiti ovakvu priliku, a zbog čega će potresi na tržištima biti mnogo češći i snažniji.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu