Coca-Cola najgora na burzi, a Pepsi narastao već 6 posto

Autor: Tomislav Pili , 07. ožujak 2019. u 07:44
Pepsijev čips donosi više prihoda od pića/REUTERS

Analitičari tvrde da Coca-Colina dobit sporo raste zbog oslanjanja na pića, dok su Pepsijeva prednost grickalice.

Dionice dvaju najvećih svjetskih proizvođača gaziranih pića ove su godine krenule u suprotnim smjerovima. Dionica Coca-Cole za 2019. bilježi četiri posto minusa što samo po sebi ne zvuči strašno.

Međutim, izvedba Cole ima bitno drugačiju perspektivu ako se usporedi s rastom indeksa Dow Jones i S&P 500 koji bilježe plus od čak 12 posto. Štoviše, Coca-Colina dionica među većim je gubitnicima iz sastava tih indeksa, piše CNN.

S druge strane, Coca-Colin vječni rival Pepsi svojim je dioničarima za ovu godinu već donio šest posto povećanja vrijednosti što je, doduše, lošije od rasta cijelog tržišta. Analitičari smatraju da je Coca-Colin problem oslanjanje isključivo na pića što je nedavno ponovio i izvršni direktor James Quincey.

Iako je posljednjih godina preuzimanjima tvrtki povećala raznovrsnost svog portfelja, Coca-Cola i dalje je kompanija čija prodaja (i dobit) sporo rastu. Uz slabašne vlastite prognoze za 2019., analitičari procjenjuju da će Coca-Colina zarada po dionici rasti svega pet posto godišnje u srednjoročnom razdoblju.

 S obzirom na velik udjel prihoda iz inozemstva, ove godine dobit kompanije mogao bi nagristi i snažan dolar.

S druge strane, Pepsijeva prednost je poslovanje s grickalicama. Pepsijev brend čipsa Frito-Lay posljednjih nekoliko godina ostvaruje snažniji rast prodaje i profitabilnosti od segmenta gaziranih pića.

Vivien Azer, analitičarka tvrtke Cowen, napisala je u bilješci klijentima kako okretanje prema čaju, vodi, kavi i prirodnim sokovima za Coca-Colu ima smisla, ali i da će kompanija osjetiti usporavanje globalne ekonomije. 

Komentirajte prvi

New Report

Close