Čak 90% naše ambalaže već se može reciklirati, a iz postrojenja otpad više ne šaljemo na deponije

Autor: Lucija Špiljak , 02. veljača 2021. u 22:01
Foto: PD

Regionalna direktorica za tržišta Hrvatske, Slovenije i Bosne i Hercegovine u Marsu, o poslovanju u pandemiji, borbi protiv klimatskih promjena i inicijativi #ObećanjePlaneti.

Sa stoljetnom tradicijom Mars je jedna od najvećih tvrtki u svijetu, u privatnom vlasništvu obitelji Mars, koja predstavlja “carstvo slatkiša” kroz svjetske brendove poput Twixa, Snickersa, ali i Orbita, Airwavesa i drugih poznatih marki. Tvrtka je dio UBBAI regije sa sjedištem u Beču koja obuhvaća 15 tržišta, uključujući i Hrvatsku, zapošljava gotovo 500 ljudi, a u 2020. priključila su joj se tržišta Ukrajine, Izraela i Palestine. Već ranije su najavili borbu protiv klimatskih promjena i ulaganje u Plan održivosti kroz generacije u iznosu od milijardu dolara, a do 2050. godine žele smanjiti ukupnu emisiju stakleničkih plinova kroz svoj lanac poslovanja za 67 posto.

O smanjenju emisije plinova, borbi protiv klimatskih promjena, ali i o poslovanju tvrtke uslijed pandemije u intervjuu za Poslovni dnevnik govori Darja Šušteršič, regionalna direktorica za tržišta Hrvatske, Slovenije i Bosne i Hercegovine u Marsu.

Provodite globalnu inicijativu #ObećanjePlaneti. Na što ste u tom dijelu obvezali?

Inicijativa #ObećanjePlaneti koju smo pokrenuli 2019. globalna je klimatska inicijativa koja ima za cilj pomoći u zaštiti planeta i usmjeriti napore u borbi protiv klimatskih promjena. Inicijativa prati ulaganje tvrtke Mars prema dugoročnom programu Plan održivosti kroz generacije i obavezu daljnjeg smanjenja emisije plinova iz neposrednog poslovanja. Ovo je u skladu s najambicioznijim ciljem Pariškog sporazuma o klimatskim promjenama: ograničenje globalnog zatopljenja na ispod 1,5 ºC. Također, potaknuti UN-ovom kampanjom ActNow vezanom uz klimatske promjene nastojimo potaknuti i pojedince da nam se pridruže tako što će putem naše platforme dati #ObećanjePlaneti.

19,8 posto

manja je potrošnja vode u Marsovim pogonima diljem svijeta

Uistinu se ne radi o velikim obećanjima, ali svatko može doprinijeti ovom cilju bilo da se radi o korištenju obnovljive energije, hodanju ili vožnji biciklom do posla umjesto vožnje automobilom ili korištenju jednokratnih vrećica.

Prije četiri godine krenuli ste s Planom održivosti kroz generacije. Koliko ste dosad uložili u taj plan i kakvi su dosadašnji rezultati?

Kroz svoj Plan održivosti kroz generacije namjeravamo uložiti iznos od milijardu dolara kako bismo pomogli u rješavanju najvećih svjetskih problema među kojima su, između ostalih, već spomenute klimatske promjene te siromaštvo i nestašica prirodnih resursa. Zadovoljni smo postignutim rezultatima, ali i dalje radimo na ostvarenju ambicioznih ciljeva. U 2019. smo na globalnoj razini smanjili potrošnju vode za 19,8%. Cilj nam je eliminirati neodrživo korištenje vode u našem lancu poslovanja, a do 2025. godine planiramo ostvariti 50-postotno smanjenje. U proteklih nekoliko godina postigli smo važan napredak, ostvarujući cilj da nemamo otpad koji šaljemo na deponije iz naših postrojenja, a planiramo smanjiti potrošnju sirove/djevičanske plastike za 25%, a do 2025. postići da se 100% plastične ambalaže ponovo koristi, reciklira ili kompostira. Već 90% ukupne ambalaže tvrtke Mars moguće je reciklirati. Krajnji cilj je da do 2040. godine svoje neposredno poslovanje prebacimo na 100% obnovljive izvore energije. Tijekom 2019. godine smanjili smo emisiju stakleničkih plinova tvrtke za 3,5% upravo koristeći obnovljive izvore energije i maksimizirajući energetsku učinkovitost. Također, danas za više od polovice svog poslovanja koristimo električnu energiju iz obnovljivih izvora, a u SAD-u, Velikoj Britaniji, Australiji, Meksiku i Belgiji čak 100% takve energije dobivamo iz solarne ili energije vjetra. Marsov plan također uključuje nastojanje da se smanji ukupna emisija stakleničkih plinova kroz naš lanac poslovanja za 27% do 2025., odnosno 67% do 2050. godine.

Pomagali ste i lokalnim zajednicama?

Nastavno na globalne probleme i izazove koje smo identificirali kao ključne, a u čijem rješavanju možemo pomoći, Mars se u svom djelovanju vezanom uz održivost usmjerio na tri međusobno povezana područja: Zdrav planet, Prosperitet ljudi i Brigu o dobrobiti. Plan održivosti na ova tri područja provodimo kroz niz inovativnih rješenja diljem svijeta: Cirkularno pakiranje, Unapređenje prehrane, Farmer Income Lab, Palm Positive Plan, Cocoa for Generations, Global Alliance for Responsible Media, Projekt Maua, Mars be well samo su neki od njih. Na primjer, Projekt Maua osposobljava poduzetnike u Keniji za prodaju naših proizvoda u područjima koja su teško dostupna tradicionalnim kanalima s ciljem poboljšanja dohotka i dobrobiti u tim zajednicama. Danas program uključuje oko 750 mikro poduzetnika od kojih su 30% žene. S druge strane, imamo projekte poput Globalnog saveza za odgovorne medije odnosno Global Alliance for Responsible Media koji je pokrenut 2019. Prva suradnja industrije ove vrste objedinila je 17 vodećih svjetskih oglašivača, agencija, medijskih kompanija i platformi te industrijskih udruga kako bi se unaprijedila digitalna sigurnost.

19,8 posto

manja je potrošnja vode u Marsovim pogonima diljem svijeta

Dok nastavljamo s fokusom na unapređenje postavljenih ciljeva, naš budući rad uključivat će i napore vezane uz plastičnu ambalažu, obnovljivu toplinsku energiju i naš program dobavljača nove generacije (Next Generation Supplier).

Kako ste organizirali rad i komunikaciju tijekom pandemije i lockdowna?

Covid-19 pandemija otvorila je vrata tzv. ureda budućnosti za koji smo se u Marsu pripremali već duže razdoblje. Nakon inicijalne prilagodbe zaposlenika na ovu izvanrednu situaciju, pokazala nam je kako se zapravo posao može obavljati s istom razinom produktivnosti i izvan ureda ako su zaposlenici zadovoljni odgovornostima i resursima. Naravno, ovakav pristup poslu zahtijeva još višu razinu povjerenja između svih uključenih, prestanak mikromenadžmenta i omogućavanje članovima tima da slobodno odlučuju kad i kako raditi, s većim fokusom na ishod i rezultat.

Vjerujemo kako će pomak i nakon prestanka pandemije, ići prema ovakvom načinu rada – odnosno da će ured biti mjesto gdje će zaposlenici povremeno dolaziti. Pandemija Covid-19 nije uzrokovala otpuštanja. Međutim, nedavno smo zaključili restrukturiranje našeg terenskog poslovanja, koje je započeto prije izbijanja pandemije.

U kojim segmentima bilježite pad, a u kojima rast? Kakva je bila prošla godina za Mars?

Za 2019. godinu možemo reći kako je to uistinu bila vrlo dobra godina za nas u Hrvatskoj. Rasli smo u svim segmentima uključujući žvakaće gume, čokoladu, sladoled, hranu za male životinje kako apsolutno tako i u tržišnom udjelu. Posebno smo ponosni na rast u segmentu žvakaćih guma te na rast tržišnog udjela u segmentu mokre hrane za mačke, budući da se radi o segmentima na koje smo posebno usmjereni. Naravno da je u 2020. godini na naše poslovanje dosta utjecala Covid-19 pandemija, pogotovo na naš najveći segment – žvakaće gume – koji ne raste jer su impulsni proizvodi kao takvi u padu: druženja su zbog novih pravila vrlo ograničena, a ona predstavljaju prilike gdje se žvakaća guma najviše koristi.

S druge strane, još uvijek raste tržišni udio što ukazuje da smo na pravom putu i da će, kada mjere dopuste, naši rezultati opet ići u pravom smjeru. Uz to, u 2020. naši rezultati u segmentu hrane za male životinje nastavili su vrlo pozitivan trend iz 2019. na što smo izuzetno ponosni. Vjerujemo da će se situacija u 2021. donekle smiriti te da ćemo nastaviti s trendom iz 2019 i početi opet rasti u svim segmentima.

U 2020. isticala se briga o ljudima, pogotovo mentalnom zdravlju, zbog lockdowna i udaljenosti od kolega, prijatelja i obitelji. Kako je Mars brinuo o zaposlenicama?

Premda smo se pripremali za rad na daljinu, pandemija Covid-19 predstavlja specifičnu i složenu situaciju kakvu dosad nismo vidjeli. Ako stavimo na stranu da je zaposlenicima potrebno omogućiti sredstva za rad, svakako je nužno pobrinuti se i za njihovo zdravlje.

Uz interni projekt Mars Be Well koji se fokusira na dobrobit, fizičku aktivnost, zdravu prehranu i pozitivni način razmišljanja zaposlenika, suradnicima smo ponudili opciju savjetovanja, ne samo za njih već i za njihovu obitelj. Naime, Associate Assistance program odnosno Program potpore suradnicima je zapravo usluga besplatnog savjetovanja za suradnike te članove njihovog kućanstva s ciljem pružanja potpore i poticanju njihove emocionalne, psihičke i fizičke dobrobiti. Savjetovanje je dostupno kroz pet savjetodavnih sastanaka putem telefona, online ili sastankom licem u lice ako to epidemiološke mjere dozvoljavaju.

U Marsu funkcija ljudskih resursa i inače ima veliku važnost, budući da nije vezana isključivo uz upravljanje ljudskim resursima, već sudjeluje i u upravljanju poslovanjem, a tijekom pandemije uistinu je imala ključnu ulogu.

Komentirajte prvi

New Report

Close