Tržište osiguranja u laganom je minusu u usporedbi s prošlom godinom: ukupna zaračunata bruto premija na kraju listopada dosegnula je 8,83 milijarde kuna. Slabije ostvarenje nego u istom mjesecu lanjske godine iznosi 112,7 milijuna kuna, odnosno 1,26 posto. U okolnostima pandemije koja je zadnjih osam mjeseci znatno prigušila realnu gospodarsku aktivnost, ali i što je jednako važno, očekivanja poduzetnika o razvoju situacije u narednim mjesecima, rezultati osiguravatelja čine se boljim od pesimističnih prognoza. Izgledno je da su na to utjecale mjere pomoći gospodarstvu i održanju zaposlenosti, no ostaje otvoreno s kolikim će se vremenskim pomakom neizvjesnost, gubitak poslova i rast nezaposlenosti (unatoč najnovijim najavama o pronalasku učinkovitog cjepiva) preliti na industriju osiguranja.
Kao i proteklih mjeseci, tržište ide po dva predvidiva kolosijeka; neživotna osiguranja su u porastu, a životni segment tvrdoglavo nosi predznak minusa. Iz lepeze neživotnih osiguranja do kraja listopada društva su naplatila 6,65 milijardi kuna bruto premije, gotovo 285 milijuna kuna više nego prije godinu dana. U životnim osiguranjima premija se popela do 2,18 milijardi kuna pa je podbačaj na godišnjoj razini približio granici od 400 milijuna kuna.
Najveći skok premije
Gledajući po ostvarenju ukupne premije, koja zamagljuje razlike među osiguravateljima jer se ne bave svi “gubitaškim” životnim segmentom, najveći rast premije ostvario je Adriatic osiguranje, s 800,5 milijuna kuna premije, trećinu više nego lani (200-njak milijuna kuna). Slijedi Euroherc (iz iste Agram grupacije) sa 60-ak milijuna kuna premijskog rasta, na 1,08 milijardi kuna, Wiener s 855,7 milijuna kuna (52 milijuna više) te Triglav s 473,4 milijuna (45 milijuna više).
U neživotnim osiguranjima, koja nosi tri četvrtine ukupne premije, osiguravatelji su zaračunali 4,5 posto više nego krajem listopada 2019., jedne od rekordnih godina na tom tržištu. Najviše premije dolazi od auto osiguranja koja čini četvrtinu ukupnog osiguravateljnog kolača u Hrvatskoj. Premije u obveznom autoosiguranju dosegnule su 2,06 milijardi kuna, 12 posto više nego lani. U godinu dana broj AO polica veći je za gotovo 43 tisuće, a njihova prosječna cijena bila je gotovo desetak posto skuplja, 1012,2 kune. Uzlazni trend bilježi i kasko osiguranje cestovnih vozila s 30-ak milijuna većom premijom koja je na kraju listopada iznosila 1,09 milijardi kuna.
Vodeći igrač Croatia osiguranje
Vodeću tržišnu poziciju i dalje ima Adrisovo Croatia osiguranje (26,9%) s istim udjelom kao i lani, slijedi Euroherc (12,3%), no s razlikom da je udio povećan za 0,8 bodova, a treći je Allianz (10,9%) koji je na godišnjoj razini izgubio 2,2 postotna boda tržišta. Odnosi vodeće trojke održavaju upravo dva ranije spomenuta kolosijeka; Croatija i Allianz bilježe premijske padove u životnom segmentu, dok Euroherc (pa ni Adriatic) u njemu ne posluju.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu