Dinamičan razvoj tržišta životnih osiguranja i na ovdašnje je prostore ‘doselio’ koncept bankoosiguranja – model poslovnog povezivanja bankarskog i osiguravateljnog sektora koji u zapadnoeuropskim zemljama ima dugu tradiciju. Nudeći najširi izbor financijskih usluga na jednom mjestu, i bankari i osiguravatelji vjeruju da kroz tu spregu mogu efikasnije iskorištavati potencijal klijenata i postići značajno veći profit. Drago Jakovčević, profesor na zagrebačkom Ekonomskom fakultetu svojedobno je iznio troškovnu procjenu. Polazeći od premijskog prihoda, ostvarenog za 2000., ustvrdio je da su distribucijski troškovi kod bankoosiguranja iznosili 33%, za nezavisne financijske posrednike 42%, dok su kod izravnog distribucijskog sustava dosezali i do 78%.
Tko je koga prisvojio
Nerijetko se može čuti da je na domaćem tržištu aplicirano nekoliko vrlo izrazitih povezivanja, dok je glavnina društava ostala po strani. Tako se u kuloarima branše spominje da je Allianz ‘prisvojio’ Zagrebačku banku, Grawe Hypo, Uniqa RBA, Generali PBZ… Zdravko Lenac, voditelj prodaje bankoosiguranja u KWSO-u ističe da to društvo svoj portfelj osiguravateljnih proizvoda tržištu nudi putem OTP-a i Erste banke. Lenac iznosi da KWSO kroz mrežu poslovnica OTP banke plasira proizvode životnih osiguranja, osiguranje imovine te neživotna osiguranja, dok se poslovna suradnja s Erste bankom temelji na prodaji isključivo osiguranja imovine.
– Problemi koji se javljaju kod svih osiguravatelja koji imaju razvijeno bankoosiguranje, jesu u tome što prodaja izravno ovisi o poslovnoj politici banke, odnosno kreiranju zajedničkih paketa proizvoda i tržišnom usmjerenju. Ako banka, kao što je upravo situacija na hrvatskom tržištu, ima ograničen rast plasmana kroz kredite, uz koje su najčešće vezani osiguravateljni proizvodi, i uspjesi u prodaji osiguranja su skromniji – iznosi Lenac. Sonja Miočić-Maksić, direktorica Službe marketinga i odnosa s javnošću u Allianzu, potvrđuje da je strateško partnerstvo sa Zagrebačkom bankom jedna od prednosti Allianza. Društvo je prvo na tržište uvelo bankoosiguranje i uspjelo prisvojiti lidersku poziciju u tom naglorastućem tržišnom segmentu. Iako su životna osiguranja primarna u tom partnerstvu, kroz kanale banke klijentima plasiraju mnoge proizvode. Među njima vrlo su traženi “unit-linked” proizvodi, nastali u suradnji s investicijskim fondovima Zabe, posebno izdvaja Duolife plasiran 2004. i Best Invest iz 2006. Podsjeća da je kao plod izvrsne suradnje Allianza i Zabe formiran i AZ obvezni mirovinski fond, danas uvjerljivo najveći među konkurencijom, budući da drži oko 40% tržišta. Nastavno na taj uspjeh, ističe, registrirani su i dobrovoljni mirovinski fondovi, također lideri u svom segmentu. Prema tvrdnjama Damira Vukića, voditelja odjela za marketing i PR Generali osiguranja, PBZ je samo jedna od banaka s kojom društvo kontinuirano iz godine u godinu postiže vrlo uspjelu suradnju. Ističe, uz PBZ, na poslovima iz domene bankoosiguranja, Generali ima odlična partnerstva i s Istarskom kreditnom bankom te Međimurskom i Podravskom bankom.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu