Aston Martin postao profitabilan i približava se vječnom rivalu Ferrariju

Autor: Tomislav Pili , 26. travanj 2022. u 22:00
Foto: Reuters

Proizvođač koji je u svojoj povijesti bankrotirao sedam puta proživljava pravu renesansu.

Nakon desetljeća poslovnih uspona i padova, britanski proizvođač luksuznih sportskih automobila Aston Martin na putu je profitabilnosti, oslanjajući se na tehnologiju svog dioničara Mercedes-Benza u skupom prijelazu na električna vozila. Kako navodi Reuters, manje od dvije godine nakon što je kanadski milijarder Lawrence Stroll odlučio spasiti omiljeni brend Jamesa Bonda, Aston Martin prošao je proizvodnu preobrazbu kako bi podignuo marže i približio se svom konkurentu Ferrariju.

Sumnjičavi analitičari

Stroll, najveći dioničar Aston Martina i izvršni predsjednik kompanije, kazao je da nakon što je prodaja skočila 82 posto u 2021. godini, transformacija prema profitabilnosti već je daleko odmakla. Međutim, analitičari ističu da je Aston Martin – proizvođač koji je od osnutka 1913. bankrotirao sedam puta – i dalje “spaljuje” velike iznose novca. Dio njih je sumnjičav prema mogućnosti da kompanija ostvari prodaju poput Ferrarija kako bi financirala prijelaz na elektrifikaciju. Upitani za komentar percepcije nesigurne budućnosti, iz Aston Martina tvrde da su već ostvarili profitabilnost, a kompanija ima adekvatne pristupe izvorima financiranja.

82 posto

skočila je proizvodnja Aston Martina tijekom prošle godine

Kako je novinarima tijekom obilaska tvornice u Gaydeonu kazao izvršni direktor Tobias Moers, nekadašnji čelnik Mercedesova sportskog brenda AMG, u zadnje vrijeme učinjeno je niz promjena, poput gašenja jedne od dvije proizvodne linije. Možda najveća promjena u proizvodnji jest fokus na izradu unikatnijih automobila po željama kupaca, što je dobar dio Ferrarijevog uspjeha. Moers kaže da je Aston Martin, kada je došao u kompaniju, bio usmjeren na proizvodnju, umjesto na inženjerstvo, što je za poslovanje sa luksuznim sportskim automobilima jednostavno suludo.

Prodaja do 2025.

Automobili po narudžbi sada čine 50 posto prodaje, a kada je Moers došao u kolovozu 2020., činili su tek 6 posto. Kompanija u prosjeku automobil prodaje za 150.000 funti. Lawrence Stroll kaže kako kompanija s novim modelima cilja bruto maržu od najmanje 40 posto, a u nekim slučajevima i 50 posto. Za ilustraciju, analitičari ocjenjuju da Ferrarijeva marža iznosi 55 posto. Do 2025. Aston Martin cilja prodaju 10.000 automobila godišnje, 40 posto više nego prošle godine, što je blizu Ferrairjeve godišnje proizvodnje.

Stroll ističe kako će kompanija imati koristi od sporazuma s Mercedes-Benzom iz listopada 2020. kojim dobiva pristup najmodernijim motorima njemačkog proizvođača te tehnologiji za električna vozila. U sklopu tog sporazuma Mercedes-Benz je dobio 12 posto udjela u Aston Martinu, a do 2023. taj će udjel porasti na 20 posto. Britanski proizvođač namjerava lansirati svoj prvi električni auto do 2025. godine.

Komentirajte prvi

New Report

Close