Prodaja pametnih telefona u Kini snažno je pala u 2022. godini, kliznuvši na najnižu razinu unatrag deset godina pod pritiskom pandemijskih ograničenja i usporavanja gospodarstva koji su prigušili potrošnju, pokazuju podaci tvrtki IDC i Canalys.
Lani je u Kini isporučeno 286 milijuna pametnih telefona, za 13 posto manje nego u 2021., utvrdio je IDC, dodavši da je obujam prodaje najmanji od 2013.
Najviše pametnih telefona prodao je lani kineski tehnološki div Vivo, ali za četvrtinu manje nego u 2021., utvrdio je IDC. Njegov tržišni udio iznosio je 18,6 posto.
Na drugom je mjestu Huaweijev brend Honor, koji je u 2022. isporučio nekih 34 posto više uređaja nego u 2021.
Apple je sustigao Oppo s kojim dijeli treće mjesto. Američki div prodao je za 4,4 manje pametnih telefona nego u godini ranije, pokazuju podaci IDC-a.
Pad prodaje pametnih telefona u Kini odražava stanje sektora na globalnoj razini. Tako ih je lani u svijetu isporučeno samo 1,2 milijarde, za 11 posto manje nego 2021. i najmanje od 2013., prema IDC-u.
U zasebnom izvješću analitička tvrtka Canalys objavila je u ponedjeljak o da je Apple u četvrtom lanjskom tromjesečju u Kini prodao 16,4 milijuna uređaja, za četvrtinu manje nego u istom razdoblju 2021. Isporuke su smanjene prvi puta od početka pandemije, napomenuli su.
Appleovi rezultati bolji su, ipak, od onih Xiaomia i Honora, koji su u četvrtom tromjesečju zabilježili pad prodaje za 37,3 odnosno 14,1 posto, ističu u Canalysu, dodavši da je američki div na kraju 2022. potvrdio poziciju proizvođača s najviše prodanih mobitela.
Savjetodavna tvrtka objašnjava pad prodaje mjerama suzbijanja zaraze covidom 19.
„Stroga politika suzbijanja pandemije rezultirala je povijesno visokom štednjom kućanstava, budući da je osobna potrošnja postala konzervativna”, rekao je Canalysov analitičar Lucas Zhong.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu