American Express slabo iskoristio potrošačko ludilo

Autor: Poslovni dnevnik , 20. siječanj 2019. u 22:00
Portfelj zajmova veći je za 12 posto/FOTOLIA

Dok se proteklih kvartala potrošnja na AmExovim karticama kretala na 10 posto, u posljednjem je pala na devet posto.

American Express (AmEx) ostvario je u četvrtom lanjskom tromjesečju prihode od 10,47 milijardi dolara, 7,9 posto više nego u istom razdoblju godinu dana prije, a premda je ta najveća svjetska kartičarska kuća zabilježila i dobit, cijena njezine dionice osjetno je pala.

Prema poslovnom izvješću, neto dobit AmExa iznosila je u proteklom kvartalu malo više od dvije milijarde dolara, dok je godinu dana prije tvrtka zabilježila gubitak od 1,21 milijardu dolara zbog promjena u poreznom sustavu SAD-a. Nakon objave rezultata, cijena dionice te kartičarske kompanije pala je na Wall Streetu više od dva posto jer su rezultati slabiji nego što su analitičari u anketi Reutersa očekivali, s obzirom na snažan rast blagdanske potrošnje u SAD-u.

"Prošlih nekoliko tromjesečja potrošnja na AmEx karticama u SAD-u bila je 10 posto, a u proteklom kvartalu pala je na oko devet posto, što utječe na dionicu", kaže Chris Brendler, analitičar u tvrtki Buckingham Research Group. Do usporavanja rasta došlo je unatoč najjačoj američkoj blagdanskoj potrošačkoj sezoni u posljednjih šest godina, potaknutoj snažnim rastom gospodarstva.

 

850 mlrd.

$ potrošeno je tijekom blagdanskog razdoblja u SAD-u, 5,1 posto više

Prema nedavno objavljenom izvješću Mastercarda, potrošnja tijekom prazničke sezone porasla je 5,1 posto, na više od 850 milijardi dolara.

Rast raspoloživog dohotka potaknuo je potrošače da uzmu zajmove na kreditnim karticama u proteklom kvartalu, pa je AmExov portfelj zajmova porastao za 12 posto. Međutim, to je također povećalo rezerve za moguće kreditne gubitke za 14 posto. U međuvremenu, troškovi poslovanja tvrtke porasli su za devet posto, budući da je AmEx uložio više novca u pogodnosti korisnicima, kao što je program nagrađivanja, kako bi bolje konkurirao rivalima. Troškovi nagrađivanja korisnika kartica porasli su za 11 posto, priopćili su iz AmEx-a. 

Komentirajte prvi

New Report

Close