Ako znamo slušati, budućnost komunikacije može biti svijetla

Autor: Lara Levak, Grizli komunikacije , 16. prosinac 2021. u 22:01
Foto: PD

Slušati potrebe tržišta nije nova paradigma, no nije se lako istaknuti kad uspjeh ovisi o sve kraćoj pozornosti.

Kad imate odličan proizvod ili uslugu, vijest o plasiranju rezultata svog rada na tržište promatrate iz pozicije osobe koja zna koliko je sredstava, prekovremenih sati, pisanja i brisanja uloženo u taj novitet. Očekivanje je da će cijela javnost biti jednako oduševljena vašim postignućem i odmah posegnuti za bankovnom karticom, ili možda kripto novčanikom.

No, kad bez iskustva u svijetu komunikacija publici krenete objašnjavati zašto bi baš vama trebali proslijediti svoj teško stečeni novac, najčešća je povratna informacija – tišina.

Slušati potrebe tržišta nipošto nije nova paradigma, ali će u razdoblju pred nama biti još značajnija nego što je sada. Prosječna je osoba danas potpuno preopterećena informacijama. Na portalima istodobno prati tekst, naslove povezanih članaka i pop-up oglase, dok joj se smartphone sjaji od notifikacija za tri različite društvene mreže i dvije messenger aplikacije. Ista osoba možda nije informacijski pismena i ne može ni razlikovati lažne vijesti i oglase od vaših. Pretpostavlja se da svaka osoba dnevno vidi između 6000 i 10.000 oglasa, dvostruko više nego 2007. godine. Zato svaki komunikator prvo mora osluškivati što osoba s druge strane optičkih kablova i ekrana treba i može čuti.

Razdoblje u koje smo ušli s globalnom pandemijom dodatno je pojačalo komunikacijski šum. Nije se lako istaknuti kad uspjeh ovisi o sve kraćoj pozornosti čitatelja i gledatelja. Svaki je burger najbolji u gradu, svaka mobilna tarifa ima najviše minuta i megabajta, nitko ne griješi u svojim predviđanjima – došli smo do vrhunca mišljenja da moramo biti najbolji da bismo uspjeli. U toj želji za isticanjem, i tvrtke i pojedinci znaju prijeći u gotovo agresivno oglašavanje i isticanje svojih kvaliteta, a da ne zastanu i razmisle što ciljna publika zapravo želi.

ŽELI DA MISLITE NA NJEGA

Vaš idealni kupac želi da mislite na njega, pričate o njemu i ispunjavate njegove potrebe. “Naša priča”, pojam koji je poprilično potrošen u posljednjih par godina, više ne može biti esej o brendu, nego mora uključiti nove likove, one “s druge strane”, sadržaj koji će se stvarati i iskustvom korisnika. Na društvenim je mrežama taj trend prihvaćeniji nego drugdje. Primjerice, u mnogim intervjuima se još uvijek pribjegava savršeno dosadnim porukama. One doista neće uzrujati nijednu skupinu, ali nikoga neće ni trgnuti iz rutinskog listanja novina ili TV programa.

Vrijeme je da vaša komunikacija razvije svoj stil, približi se korisniku, nauči ga nečemu i nenametljivo mu opiše potencijalnu korist od onog što mu nudite. Bez zadrške ponudite nešto zanimljivo ili korisno, da biste dobili pozornost. Kao što morate uložiti u oglas da bi se pojavio na zaslonu vašeg potencijalnog klijenta, tako morate uložiti i u sadržaj da doista bude viđen. To ne mora biti popust ili nagradni natječaj. Nasmijte gledatelja. Potaknite ga na razmišljanje. Pomozite čitatelju da nešto shvati ili postigne, besplatno. Pošaljite postojećim partnerima zahvalu za ovogodišnju suradnju. Ili u oglasu zahvalite svim budućim kupcima – ne bojte se biti “čudni”, posebnosti će biti pokretači vidljivosti i pozicioniranja.

NE SVE PORUKE U JEDNU KOŠARU

Iako se u predviđanjima za narednu godinu obično očekuje fokus na nove uređaje, mreže i formate, svaka se strateški dobro osmišljena poruka može prilagoditi bilo kojem komunikacijskom kanalu. Naša agencija kao komunikacijski partner uvijek kreće od strateškog promišljanja i kreativne ideje, onog nečeg posebnog što će odgovoriti na izazov, a onda ih prilagođavamo trenutačno popularnim oblicima komunikacije, tvoreći usklađenu komunikacijsku strategiju. S tim na umu, nova bi izreka svakako mogla glasiti: nikako ne stavljajte sve poruke u jednu košaru. To posebno dokazuju sve učestaliji padovi popularnih platformi.

Jasno, moderne će tehnologije imati veliku ulogu u otkrivanju potreba vašeg idealnog klijenta, što će omogućiti preciznije targetiranje i stvaranje personaliziranog sadržaja koji će “dotaknuti” osobu prema kojoj su usmjerene komunikacijske aktivnosti. Svi ćemo morati više i brže učiti kako koristiti umjetnu inteligenciju za potrebe poslovanja. Ona neće izbaciti ljudski faktor iz komunikacije, ni pretvoriti tržište u hladan niz izračuna, već će nam otvoriti nove prilike povezivanja s drugima. Kao što je internet povezao svijet, tako će nas i umjetna inteligencija međusobno upoznati na novoj razini, bez obzira na jezik, udaljenost ili kulturološke specifičnosti, a poruka se u takvom okruženju može čuti lakše i jasnije nego ikada prije.

* Autorica je Content & Strategy Creator u agenciji Grizli komunikacije Zagreb

Komentirajte prvi

New Report

Close