Najveći ‘buzzword’ i zasigurno jedna od najvećih inovacija u posljednje vrijeme je umjetna inteligencija (AI). Trenutna AI rješenja baziraju se na LLM principima, dakle velikim količinama podataka na temelju kojih AI uči. Što je set podataka veći, to je rad AI sustava kvalitetniji.
Jasno je kako danas umjetna inteligencija postoji svuda oko nas. Ona je alat koji može poboljšati naše živote na mnogo načina, uključujući i unapređenje bankarskih usluga.
Banke u okruženju snažnih tehnoloških iskoraka pozitivno dočekuju umjetnu inteligenciju. Mi u RBA sada vidimo kako će nam AI biti velika potpora za automatizaciju procesa i bolje upravljanje rizicima. Zasukali smo rukave te krenuli na testiranje AI modela, imajući u fokusu sigurnost naših klijenata i njihove imovine.
Vodimo se mišlju kako između tehnologije i mogućnosti stoji znak jednakosti. Ali, važno je znati što tom tehnologijom i mogućnostima želimo postići. Ako ne znamo cilj i fokus, alati će nam stajati sa strane, pospremljeni. Uvijek se vraćamo na suštinu našeg poslovanja – klijente i njihove potrebe. Testiranje i implementacija novih tehnologija služi kako bismo klijentima bili i ostali kvalitetna podrška u njihovom rastu. I zato sam stava da će nas tehnologija još približiti klijentima.
Jer jednostavna je računica: umjetna inteligencija preuzet će na sebe one automatizirane i ponavljajuće zadatke zbog kojih će naši djelatnici imati više vremena posvetiti se klijentima. Kao i kod svake nove tehnologije, prisutni su i rizici kojih moramo biti svjesni. I njima vladati.
Najveći rizik koji trenutno vidim je kvaliteta podataka na temelju kojih AI uči. Učenje modela na lošem setu podataka rezultirat će lošim radom AI sustava. Loše odluke samostalnog AI sustava mogu rezultirati značajnom štetom i upravo zato treba bit svjestan kako je upravo organizacija odgovorna za rad AI sustava.
Uz AI, druga velika tema u bankarstvu je primjena ‘cloud’ tehnologije. ‘Cloud’ omogućuje bankama da budu fleksibilnije, brže i otpornije na promjene. Ove godine intenzivno smo se bavili ‘cloudom’ te stekli znanje, iskustvo i vještine koje ćemo iduće godine primijeniti na nastavku ‘cloudifikacije’. Iako se to čini kao tehnološka promjena, ‘cloud’ nam nosi novi način razmišljanja te omogućuje novu dimenziju brzine isporuka i kvalitete naših IT sustava.
Kad radimo inovacije i tehnološka unaprjeđenja u bankarstvu, moramo biti oprezni i čuvati podatke naših klijenata s najvećom dozom odgovornosti na umu. RBA zato nastavlja ulaganja u sigurnosno okruženje banke, otpornost i u nove sigurnosne alate koji će nam pomoći u tome.
Bez obzira na okolnosti u kojima ćemo u budućnosti poslovati, ovo je uzbudljivo vrijeme za bankarstvo u kojem promišljamo i nastavljamo s inovacijama, a sve s ciljem kako bismo pružili najbolju i najsigurniju uslugu našim klijentima.