Zrakoplovna industrija ponovo će ove godine zabilježiti rekordnu neto dobit, drugu godinu zaredom, zahvaljujući niskim cijenama goriva, prognoziraju u međunarodnom udruženju IATA.
"Naša je prognoza ovogodišnje neto dobiti poboljšana na 33 milijarde dolara", poručio je čelnik Međunarodnog udruženja zrakoplovnih prijevoznika Tony Tyler.
U lipnju dobit je procijenjena na 29,3 milijarde dolara.
Među razlozima za gotovo udvostručenu ovogodišnju dobit u odnosu na prošlogodišnje 17,3 milijarde dolara u IATA-i izdvajaju oštro smanjenje troškova goriva, s obzirom na 60-postotno potonuće cijena nafte u odnosu na najviše prošlogodišnje razine.
U zrakoplovnoj industriji očekuju povoljno okruženje i u 2016., pa tako u IATA-i predviđaju neto dobit od 36,3 milijarde dolara, napominje Tyler.
Brojke su možda velike ali ovogodišnja marža neto dobiti i dalje iznosi skromnih 4,6 posto, nakon više godina gubitaka. Prinos na kapital zrakoplovnih kompanija tek za dlaku premašuje trošak kapitala, i to ponajprije zahvaljujući niskim kamatnim stopama.
U takvoj su situaciji na dobitku dioničari ali i putnici, napominju u IATA-i, budući da su cijene karata postale cjenovno pristupačnije a prijevoznici ulažu u nove avione.
Među pojedinim regijama lavovski dio očekivane ovogodišnje neto dobiti pripast će sjevernoameričkim kompanijama, u iznosu od 19,4 milijarde dolara. U 2016. trebala bi ipak kliznuti na 19,2 milijarde dolara.
Dobit po putniku trebala bi iznositi 21,4 dolara, što kompanije u toj regiji svrstava na čelnu poziciju u industriji, napominju u udruženju.
Europski prijevoznici trebali bi ove godine zabilježiti dobit od 6,9 milijardi dolara, te od 8,5 milijardi u 2016. zahvaljujući uštedama na nabavci goriva koje se često kupuje unaprijed po dogovorenim cijenama. Dobit po putniku od 8,8 dolara ipak osjetno zaostaje za onom sjevernoameričkih prijevoznika.
Unatoč posustajanju kineskog gospodarstva, u IATA-i predviđaju da će i prijevoznici u azijsko-pacifičkoj regiji povećati dobit na 5,8 milijardi dolara u ovoj godini, te na 6,6 milijardi u 2016., također zahvaljujući uštedama na cijeni goriva.
Što se tiče bliskoistočne regije, uspjeh zrakoplovnih kompanija iz Perzijskog zaljeva u sektoru letova na udaljene destinacije nije dovoljan da nadoknadi loše rezultate u ostalim sektorima pa su u IATA-i snizili prognozu ovogodišnje dobiti s 1,8 milijardi na 1,4 milijarde dolara, ponajprije zbog nestabilnosti u regiji. U 2016. trebala bi se oporaviti, na 1,7 milijardi dolara, procjenjuju u udruženju.
Dobit južnoameričkih prijevoznika trebala bi se pak smanjiti zbog produbljivanja ekonomske krize u Brazilu, a isto vrijedi i za prijevoznike drugih zemalja ovisnih o izvozu robe čije su cijene proteklih godina oštro pale.
Manju dobit trebali bi zabilježiti i afrički prijevoznici, zbog nestabilnosti koja šteti turizmu, procjenjuju u IATA-i.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu