Zračni prijevoznici žestoko ustali protiv ograničavanja cijena karata. To je opasan presedan

Autor: Tomislav Pili , 16. kolovoz 2023. u 11:43
Cijene karata na linijama prema Siciliji i Sardiniji skočile su i za 70 posto/Reuters

Udruga Airlines for Europe zatražila od Europske komisije da razjasni problem s Rimom.

Nakon pokušaja snažnog oporezivanja banaka koji je propao u manje od 24 sata, vlada premijerke Giorgie Meloni sada je ušla u sukob i sa zrakoplovnim prijevoznicima.

Kako prenosi Financial Times, strukovna udruga koja okuplja europske zračne prijevoznike zatražila je od Europske komisije da preispita kontroverzni prijedlog talijanske vlade o ograničavanuju cijena zrakoplovnih karata na nekim domaćim linijama.

Snažno zabrinuti

Krajnje desna vlada premijerke Meloni prošloga je tjedna najavila da će uvesti najvišu dopuštenu cijenu karata za domaće letove s aerodroma na kontinentu prema otocima Siciliji i Sardiniji. Razlog je što su cijene karata na tim linijama skočile i za 70 posto. Zrakoplovni prijevoznici žestoko su reagirali na prijedlog iz Rima.

Tako je strukovna udruga Airlines for Europe (A4E) pozvala Europsku komisiju da “razjasni s Italijom da takve intervencije utječu na slobodno i deregulirano tržište zračnog prijevoza u Europi”, stoji u dokumentu u koji je uvid imao Financial Times. “Snažno smo zabrinuti jer ako takav zakon bude usvojen, mogao bi predstavljati presedan i dovesti do domino efekta koji će rezultirati sličnim regulativama u ostalim članicama Europske unije”, napisala je direktorica A4E Ourania Georgoutsakou.

Ograničavanje cijene zrakoplovnih karata na tim linijama narušilo bi pravo zrakoplovnih kompanija da se natječu gdje god je moguće te formiraju cijene i usluge kako smatraju primjerenim, dodala je Georgoutsakou. Prema planu talijanske vlade, cijene karata neće smjeti biti veće za 200 posto od prosječne cijene tijekom špice sezone.

Također, ograničit će se i korištenje algoritama za formiranje cijena. Najveći europski prijevoznik, irski Ryanair, nazvao je talijanski prijedlog “ilegalnim” sa stanovišta europske regulative. Taj niskotarifni prijevoznik objavio je kako bi ovakvo ograničavanje imalo neizravne posljedice na dugoročni rast cijena zrakoplovnih karata uslijed smanjivanja broja letova i broja putnika.

‘Prenapuhana’ tema

Europska je komisija priopćila kako je zatražila pojašnjenje od vlade u Rimu dodavši kako je ograničavanje rijetko kada efikasno sredstvo u omogućavanju priuštivih cijena. Adalbert Jahnz, jedan od glasnogovornika Komisije, izjavio je kako regulativa na europskom tržištu zračnog prijevoza omogućuje regulaciju cijena karata prema i iz udaljenih područja pojedine države “samo u specifičnim okolnostima kako bi se osigurala teritorijalna povezanost i priuštivost prijevoza”. Izvori bliski talijanskom ministru prometa Adolfu Ursu ističu kako je prijedlog vlade u “skladu s europskom regulativom”.

Dužnosnici talijanske vlade pritom su optužili medije da su “prenapuhali” ovu temu jer je, naime, normalno da vlada želi osigurati da cijene prijevoza između kontinenta i otoka ne rastu pretjerano.

Iz Rima najavljuju da će se Urso sastati s predstavnicima zračnih prijevoznika i strukovnih udruga tijekom rujna. Prema procjenama zračnih luka, cijene karata u Europi tijekom ove godine u prosjeku su porasle za trećinu s obzirom da prijevoznici pokušavaju unovčiti pojačanu potražnju nakon ukidanja pandemijskih ograničenja. No, porast potražnje dogodio se usred smanjenih flotnih kapaciteta te povišenih troškova rada i goriva. Europske zrakoplovne kompanije već dugo tvrde da je liberalizacija europskog tržišta donijela prednosti putnicima kroz povećanje broja letova i snažnog pada cijena karata.

Komentirajte prvi

New Report

Close