Zračni prijevoznici ne smiju se izgovarati na štrajkove da ne bi plaćali naknadu putnicima koje su iznevjerili, ocijenio je u četvrtak najviši europski sud i tako povećao doseg prava putnika u Europskoj uniji.
Suci u EU-ovu sudu pravde (ECJ) u Luksemburgu zaključili su da naknadu treba proširiti s uobičajenih razloga poput prebukiranja, dugih kašnjenja i odgoda leta i na one putnike kojima su naštetili i nepredviđeni događaji. "Zračni prijevoznik mora dati naknadu putnicima kojima nije dopušten ukrcaj jer je zbog štrajka na aerodromu njihovu letu promijenjen termin dva dana prije predviđena uzlijetanja", kaže se u sudskome priopćenju. Po pravilima EU-a, putnici na letovima koji počinju ili završavaju u Europskoj uniji imaju pravo na naknadu od maksimalno 600 eura ako su ostali bez mjesta u avionu. Sve dosad štrajkovi se nisu smatrali razlogom za isplatu naknade.
Sud je ocijenio da zračna kompanija ne smije izbjegavati isplatu naknade pozivanjem na izvanredne okolnosti poput štrajka. Presuda se odnosi na događaj iz 2006. kad je finski prijevoznik Finnair preselio putnike s leta u Barcelonu na let u Helsinki kako bi napravio mjesta za putnike s jednog ranijeg otkazanog leta. Finnair tada nije premještenim putnicima isplatio naknadu. Jedan od njih poslije je na finskome sudu tražio naknadu, a suci su zatražili smjernice od ECJ-a.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu