Žestoka bitka za prava slijetanja Air Berlina

Autor: Tomislav Pili , 20. kolovoz 2017. u 11:24
Kroz njemačke aerodrome godišnje prođe 194 milijuna putnika/REUTERS

U Ryanairu smatraju da je sve namješteno kako bi imovinu dobila Lufthansa i zacementirala tržišni položaj.

Stečaj Air Berlina izazvao je žestoku borbu zrakoplovnih kompanija oko imovine te drugog po veličini njemačkog prijevoznika, posebice za osobito vrijedna prava slijetanja.

O silini bitke dovoljno govori i izjava čelnika Ryanaira Michaela O'Learya koji je hitnu financijsku pomoć njemačke vlade Air Berlinu ocijenio "urotom".

Tri ponuđača
Air Berlin trenutno pregovara s tri zrakoplovne kompanije o prodaji imovine, izjavio je u četvrtak za Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) izvršni direktor te posrnule kompanije Thomas Winkelmann. Sve tri kompanije ugledne su što se tiče financijskog stanja, dovoljno velike da Air Berlinu osiguraju budućnost te su zainteresirane da zadrže njemačke zračne luke kao bazu za svoje operacije, dodao je Winkelmann.

Pregovori uključuju i prodaju podružnice Niki, austrijske kompanije koju je osnovao nekadašnji slavni vozač Formule 1 Niki Lauda.

Winkelmann – koji je inače u Air Berlin došao iz Lufthanse – ističe kako je cilj postići dogovor o prodaji do kraja rujna. Lufthansa je potvrdila sudjelovanje u pregovorima, a upućeni izvori Reutersa tvrde da su za stolom i predstavnici easyJeta. Kompanija Condor u vlasništvu turističkog diva Thomas Cook priopćila je kako je spremna odigrati "aktivnu ulogu" u restrukturiranju Air Berlina, bez detaljnijeg pojašnjenja. Podsjetimo, Air Berlin zatražio je u utorak otvaranje stečaja nakon što je ključni dioničar, arapska kompanija Etihad, zatvorio financijsku slavinu nakon godina pokrivanja gubitaka Air Berlina. 

Najveća nagrada
Njemačka vlada odobrila je potom mosni kredit od 150 milijuna eura kako bi Air Berlinu omogućila rad usred ljetne sezone, a dok ne završe pregovori o prodaji imovine. Za šefa Ryanaira koji je mnogo uložio u osvajanje tržišnog udjela u Njemačkoj radi se o očiglednoj namještaljci kako bi se imovine dokopala Lufthansa. "Njemačko tržište jedno je od najvećih nagrada u Europi", kazao je O'Leary.

Službeni Berlin odbacio je njegove optužbe kao neutemeljene. Kroz njemačke aerodrome godišnje prolazi 194 milijuna putnika, pokazuju podaci Eurostata, pa su prava slijetanja vrlo zanimljiva "roba". Kako piše Financial Times pozivajući se na podatke konzultantske kuće OAG, Lufthansa bi s imovinom Air Berlina zacementirala dominantnu poziciju na njemačkom tržištu, držeći više od polovice udjela. Na domaćem tržištu Lufthansa-Air Berlin držali bi 90 posto udjela. Razvoj situacije pomno motre potrošačke udruge zbog mogućeg povećanja cijena karata.

Komentirajte prvi

New Report

Close