Direktor tvrtke Lane-V u vlasništvu srpskog biznismena Philipa Zeptera, Blaž Buble potvrdio je da pregovaraju o kupnji jednog brodogradilišta u okolici Trsta, ali u ovom trenutku nije htio precizirati o kojem je točno škveru riječ, piše Novi list. Zepter je naime prije nekoliko godina imao namjeru preuzeti brodogradilište Kraljevica, no to se nije dogodilo jer investitor nije bio zadovoljan transparentnošću poslovanja škvera, što je pojačavalo rizik transakcije
Prema riječima Blaža Buble, pregovori bi trebali biti okončani u idućih mjesec dana, ali već sada Buble je ocijenio da je gotovo sigurno da će ući u taj posao. Inicijativa je došla s talijanske strane što je, očito, palo na plodno tlo s obzirom na to da Zepterov tim, prema Bubleovim riječima, nije odustao od ulaska u yachting program, čiji je početak označila tridesetak milijuna eura vrijedna jahta, vrlo prepoznatljivog i kolorističkog dizajna, koju je Zepter za sebe izgradio u kraljevičkom brodogradilištu i već ga se tri ljeta može vidjeti kako na njoj krstari Jadranom.
Buble dodaje da u ovom trenutku imaju spremne projekte za jahte od 66 i 77 metara dužine koje su spremni graditi u tršćanskom brodogradilištu, ako se pregovori uspješno zaključe, a sve su naznake da hoće.
Premda su prije četiri, pet godina, kad je Zepter imao namjeru kupiti brodogradilište Kraljevica spominjale mogućnosti gradnje i drugih putničkih plovila na hrvatskim navozima, Buble sada ističe da bi se u talijanskom brodogradilištu isključivo orijentirali na gradnju jahti.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.A gdje smo tu mi?
Za Bulja, domach 1984
Uz dužan respekt, moram vas obojicu podsjetiti na staro pravilo da se sva pamet ovog svijeta sastoji u podacima. Svatko od nas je pametan samo onoliko koliko ima podataka. Dakle da ne duljim: Pogledajte The world’s leading building nations Financial Times 26.srpanj 2013, Total construction by length (meters).[/i]Stari naivci poput mene se uvijek zabezeknu kada vide takve podatke i uvijek se stresu od paničnog straha od pitanja “A gdje smo tu mi?”.
Domach, za sve što si napisao: iz tvojih usta u Božje uši. Inače bojim se da neznaš još nešto što ja (slučajno) znam. Prije izvjesng vremena razgovarao sam s prijeteljem koji je pomalo Don Quijote kao i ja. Složili smo se da nije problem u tome što nas Don Quijote-a ima sve manje. Ima još dosta konja, kopalja, štitovs, Sancho Pansi za sluge itd. To nije problem: problem je – da nema više vjetrenjča!!
Jedina nada su nam ove vjetro-turbine (pardon, vjetrenjače) koje bi kakti trebala početi graditi naša brodogradilišta (i to kompletne, a ne samo postolja to jest jarbole). Nažalost, konkurencija je tu još ljuća nego kod jahti (sjetite se samo Vestasa!)- ali se barem radi o vjetrenjačama (pardon, vjetroturbinama za proizvodnju struje).
Ne mislim vas ubijati u pojam ali mislim da su nam šanse kod luksuznih jahti još manje nego kod vjetrenjača (pardon, vjetroturbina).
Marx
Zar nije SAD prvi po proizvodnji plovila za razonodu? Znam da se mnoga njihova plovila izvoze u prekomorske zemlje.
A perspektiva?
Šteta da naši novinari nikada ne pružaju uvid u perspektivu informacije. Naime,nije Zepter jedini koji se "gura" u lukrativnu gradnju jahti. To je super-profitabilan posao za one koji su konkurentbi i koji ga znaju raditi, a Talijani su tu bor jedan.
Naime, Talijni su prvi na svijetu u proizvodnji (gradnji) jahti. Ta proizvodnja se mjeri – u metrinma! Dakle, prošle godine su iporučili više od 11.000 metara. Druga je Nizozemska sa nešto ispod 4.000; onda Turska sa oko 3.000 pa SAD sa 2.500
Onda slijede "pikzibneri" – Engleska, Taivan, Njemačka i Kina. Tajvan se pokušava odhrvati konkurenciji Kine koja nadire punom parom, Nijemci se već vide iza te dvije zemlje.
Zepter, dakle, nije slučajno odabrao Italiju.
Što su Swiss kvalitetni satovi(Patek, Peter Speake, Halter) za svijet satova to su odlične jahte(sunseeker, Pershing) za svijet brodova.
Konstantno rastuća potražnja, oko par tisuća od 1000 do 5000(mislim) jahti se isporuči godišnje i ispada( po mojem računu) a po podacima koje imam, da je za 40 000 usd jahte potreban jedan radnik. Sve preko 100 feeta košta oko 10 milijuna eura što znaći da na jednoj radi do 300 ljudi. Mislim daje cijena metra oko pola milijuna dolara, ovisno o dolaru.
Ugl sa pomorskim znanjem i ovim uvalama i planom da se proizvodi do 100 jahti godišnje diljem cijele obale – kroz vrijednost bi za njih trebalo oko 32500 ljudi (koliko vremena treba da se proizvedu neznam).
Pružimo kupcima vez, dostavu, sav poratni sadržaj i mislim da je tu jak potencijal za našu obalu.
MIslim da bi kroz par godina i inovativnost lako držali 5% svjetske proizvodnje, možda bi i koji talijanski proizvođač rado otvorio tvornicu na Jadranu.
Super ideja i vrlo prirodna u sektoru koji konstantno raste.
A perspektiva?
Šteta da naši novinari nikada ne pružaju uvid u perspektivu informacije. Naime,nije Zepter jedini koji se “gura” u lukrativnu gradnju jahti. To je super-profitabilan posao za one koji su konkurentbi i koji ga znaju raditi, a Talijani su tu bor jedan.
Naime, Talijni su prvi na svijetu u proizvodnji (gradnji) jahti. Ta proizvodnja se mjeri – u metrinma! Dakle, prošle godine su iporučili više od 11.000 metara. Druga je Nizozemska sa nešto ispod 4.000; onda Turska sa oko 3.000 pa SAD sa 2.500
Onda slijede “pikzibneri” – Engleska, Taivan, Njemačka i Kina. Tajvan se pokušava odhrvati konkurenciji Kine koja nadire punom parom, Nijemci se već vide iza te dvije zemlje.
Zepter, dakle, nije slučajno odabrao Italiju.
Uključite se u raspravu