U Francuskoj, poznatoj po vrhunskim vinima i sirevima, zemlji koja se ponosi svojim teškim vinima sorte Bordeaux ili voćnim roséima, sve više mladih više uopće ne konzumira alkohol ili se umjesto za vino odlučuje za pivo, a taj je trend potaknuo vinare da sve češće sijeku dragocjenene trsove loze.
Marketinška kompanija Sowine u svojem je godišnjem istraživanju objavila da je, iako je riječ o vrlo maloj prednosti, pivo prvi put istisnulo vino kao najpopularnije alkoholno piće u Francuskoj.
Prema studiji, muškarci češće biraju pivo u odnosu na žene, a bijelo je vino traženije od crnoga. Istodobno, 15 posto ispitanika reklo je da uopće ne konzumira alkohol, što je većinom novi trend među mlađim generacijama.
Među mladima u dobi između 18 i 25 godina, 23 posto ih je reklo da ne pije alkohol, za razliku od odraslih u dobi između 50 i 65 među kojima samo njih 10 posto ne konzumira alkohol.
Francuski vinari već neko vrijeme zamjećuju trend smanjene konzumacije vina
Prema industrijskom udruženju Vin & Société, francuski vinari već neko vrijeme zamjećuju trend smanjene konzumacije vina. Riječ je o padu za otprilike 70 posto u 60 godina, sa 120 litara po osobi godišnje na manje od 40 litara tijekom 2020.
Stručnjaci iz vinarske industrije tvrde da su promjene u načinu življenja odgovorne za pad popularnosti konzumiranja vina.
Jela koja su se tradicionalno servirala uz čašu crnoga ili bijelog vina gube na popularnosti i u obiteljima se sve rjeđe prenosi kultura ispijanja vina uz obrok.
U međuvremenu, povećao se broj ljudi koji žive sami. Naime, vino je oduvijek bilo društveno piće, pri čemu su prijatelji uz večeru dijelili bocu vina za istim stolom.
Udruga vinara pojašnjava kako vinima u Francuskoj treba svojevrsni ‘face lifting’.
Nije riječ o tomu da se Francuzi pozivaju na neumjerenost u konzumiranju vina, rekao je predsjednik udruženja Vin & Société Samuel Montgermont.
“Postavlja se sasvim drukčije pitanje: Gdje želimo vidjeti vino u narednim godinama, na stolovima ili u muzejima?
“Mnogi stručnjaci za vino osjećaju posljedice smanjenja tržišta, uvelike potaknutog padom konzumacije te pojačanog žestokom međunarodnom tržišnom utakmicom i aktualnim nesigurnostima koje nose klimatske promjene, rekao je Bernard Farges, predsjednik Nacionalnog odbora za vinske profesije.
Izrazio je bojazan da bi proizvođači mogli odustati od svoje profesije, kao i da mnoge vinarije neće uspjeti pronaći svoje nasljednike.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu