Željeznice Srbije podijelit će se na četiri tvrtke i otpustiti 11 tisuća radnika

Autor: Poslovni dnevnik , 16. ožujak 2015. u 22:01
Država godišnje dalje Željeznicama Srbije više od 100 mil. eura

Bit će osnovane četiri tvrtke: Željeznice AD, Infrastruktura, Prijevoz robe i Prijevoz putnika.

Zorana Mihajlović, potpredsjednica srpske vlade i ministrica prometa, nalazi se na čelu radne skupine koja bi trebala donijeti odluku o otkazima za dvije trećine zaposlenih u Željeznicama Srbije.

To se traži u prijedlogu Svjetske banke, a cijeli plan bio bi proveden u sljedećih pet godina, piše Blic. Plan Svjetske banke, koja sudjeluje u reorganizaciji jednog od najvećih srpskih gubitaša, za kojeg država godišnje plaća više od 100 milijuna eura da bi se pokrili troškovi i osigurale plaće, predviđa podjelu na četiri kompanije. Već do 31. ožujka trebale bi biti osnovane nove kompanije: Željeznice AD, Infrastruktura, Prijevoz robe i Prijevoz putnika. Prema toj podjeli, AD će poslužiti kao privremena kompanija u koju će biti smješten višak zaposlenih, kojih prema izračunu Svjetske banke ima čak 66 posto od oko 18.000 radnika.

"Svjetska banka je na temelju količine prevezene robe i broja putnika izračunala da je oko 11.000 ljudi višak, ali o tome će vlada još pregovarati s MMF-om i Svjetskom bankom. Vidjet ćemo gdje ćemo se naći, možda pristanu i na manji broj otkaza", rekao je izvor Blica iz Željeznica Srbije. Prema tom planu, Željeznice AD preuzet će sve postojeće dugove, dok će tu kompaniju financirati tri nove tvrtke koja počinju od početka i bez dugova. "Neće ništa ići preko noći. Ljudi će odlaziti postupno, ovisno o tome koliko i kada država ima novca za socijalni program.

Svjetska banka je, ipak, za to dala rok od pet godina jer bi se tada Željeznice AD trebale ugasiti", navodi Blicov sugovornik. Da bi željeznica postala konkurentna drugim oblicima prijevoza, stručnjaci ističu nužnost velikih ulaganja i modernizaciju važnih pruga. "To su one pruge koje su dio važnih međunarodnih transportnih linija. Riječ je o Koridoru 10 i liniji Beograd – Bar. Treba odustati od korištenja i modernizacije sporednih željezničkih pruga gdje se ne bi isplatilo da država uloži neka veća sredstva", rekao je za Al Jazeeru ekonomist Milojko Arsić. Već 1. travnja u Željeznice Srbije stižu tri neovisna strana konzultanta koji će za pomoć u reorganizaciji i izradi plana poslovanja biti plaćeni 250.000 eura. 

Komentirajte prvi

New Report

Close