Trgovina je u Hrvatskoj jedna od rijetkih grana koje bilježe rast, no u svjetskim razmjerima trgovina je bila upravo onakva kakva su bila i predviđanja analitičara – nekima loša, a nekima dobra.
Ispitivanja su pokazala kako su na američkom tržištu pozitivan ishod imali oni koji su težili uvođenju novih i inovativnih proizvoda poznatih brendova, kao i malih poduzeća u nastajanju i izumitelja. Ove godine, kao i godine ranije, mali su trgovci otvarali i zatvarali svoje trgovine, novi su se pojavljivali i nestajali s tržište. No, većina trgovaca još uvijek uspijeva pronaći način da preživi, šireći svoje poslovanje na internet. U istraživanju Jima Debetta, product developera iz SAD-a, neke kategorije proizvoda imat će veliki rast u narednih godinu dana i na te bi se proizvode trebali fokusirati trgovci, ali i proizvođači.
Za proizvođače elektroničke opreme, primjerice, sada je najbolje vrijeme za razvoj i prodaju. Stvaranjem proizvoda koji se uklapaju u trenutnu potražnju potrošača, oni se mogu odlično pozicionirati i prodati. Zahvaljujući raznim stranicama koje predviđaju koji će proizvodi biti traženi u narednoj godini ili pak najtraženiji blagdanski poklon, u kombinaciji s razgovorima s vodećim buyerima trgovačkih lanaca i vlastitom percepcijom društvenih trendova, Jim Debett je predvidio koji će to proizvodi u narednom razdoblju biti "vruća roba". Jedno od njih su proizvodi za zdravlje i tjelovježbu. Riječ je o kategoriji proizvoda koji svake godine bilježe sve veći rast. Od napitaka protiv stresa do krema za tijelo ili prirodnih proizvoda.
S obzirom na rast populacije koja se bavi sportom, veliki rast osjetit će se i u potražnji raznih oblika proizvoda koji sadrže proteine i sredstva za oblikovanje mišića te proizvoda koji pomažu bolju moždanu funkciju. Uostalom, proizvodi bez glutena i laktoze također postaju sve dostupniji i cjenovno pristupačniji pa će se i za takve proizvode osjetiti povećana potražnja. Kao traženu robu Debett zatim navodi i hibridne i električne automobile, robotske proizvode poput čistača, aplikacije za video igrice, ali i proizvode za generaciju "baby boomera" koji su sada u svojim šezdesetima i koji sve više teže proizvodima koji će ih održati mladima. Vrlo traženi biti će i solarni proizvodi te potrošačka elektronika od smartphonea i tableta do televizora s tankim ekranom čije će cijene sve više padati.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu