Je li zapadna industrija električnih auta osuđena na propast? Kineski BYD ima model od samo 8.873 eura i tu ne misle stati

Autor: Marta Duić , 08. ožujak 2024. u 09:24
FOTO: REUTERS/Aly Song

BYD također agresivno širi i svoju prisutnost izvan Kine. Primjerice, predvodi kineski proboj električnih vozila u Australiji i započeo je izgradnju proizvodnog kompleksa u Brazilu.

Kineski proizvođač električnih vozila BYD u srijedu je dodao ulje na vatru brutalnog ratovanja cijenama u Kini smanjivanjem cijene svog najjeftinijeg automobila, Seagull-a, za 5%. Cjenovne oznake za Seagull, kompaktni automobil, sada se kreću od 69.800 juana (9.700 dolara) odnosno 8.873 eura. BYD je postao neumoljivi u ratu cijena koji je Tesla (TSLA.O) započeo na najvećem svjetskom tržištu automobila prošle godine. Ta agresivna pozicija pomogla mu je svrgnuti svojeg američkog rivala s trona najvećeg prodavača električnih vozila čak i ako se većina BYD-ovih automobila prodaje u Kini, piše Reuters.

Ove godine, krenuo je s nizom rezova cijena – uključujući pad od gotovo 12% za crossover Yuan Plus, njegov najprodavaniji automobil poznat kao Atto 3 na stranim tržištima. Smanjenja cijena su veća i obuhvaćaju veći broj modela od konkurenata.

Usred neujednačenog rasta za drugo najveće svjetsko gospodarstvo, očekuje se da će prodaja (uključujući izvoz) novih energetskih vozila poput čistih električnih vozila na baterije i plug-in hibrida porasti za 13% na 11,5 milijuna ove godine. To je znatno sporiji rast u odnosu na skok od 38% u rastu za 2023. godinu.

Ostali proizvođači automobila koji su ove godine uveli nove rezove cijena uključuju Tesla, Geely Auto (0175.HK), GAC Aion, Leapmotor (9863.HK) i Xpeng (9868.HK).

BYD će vjerojatno ponuditi još popusta kroz 2024., rekao je Shi Ji, analitičar iz Hong Konga u China Merchants Bank International, dodajući da će to staviti pritisak na bruto maržu brenda, ali će se to djelomično moći ublažiti kroz rezove troškova od strane dobavljača.

Bruto profitne marže za ovog proizvođača automobila do sada su se prilično dobro držale. Prema Reutersovim izračunima, zabilježio je maržu od 22% u trećem kvartalu, što je porast s 18,7% u drugom kvartalu. BYD također agresivno širi i svoju prisutnost izvan Kine. Primjerice, predvodi kineski proboj električnih vozila u Australiji i započeo je izgradnju proizvodnog kompleksa u Brazilu.

Komentirajte prvi

New Report

Close