Zahvaljujući Sjevernoj i Južnoj Americi, prodaja Heinekena u trećem tromjesečju pala 2 posto, manje od očekivanja

Autor: Poslovni dnevnik , 28. listopad 2020. u 22:00
Pivar je očekivao pad prodajnog volumena za gotovo 6 posto/REUTERS

Nizozemski pivarski div očekuje da će posljednje tromjesečje 2020. biti nestabilno budući da su mnoge europske zemlje uvele nova epidemiološka ograničenja.

Nizozemski proizvođač piva Heineken izvijestio je u srijedu da mu je prodaja u trećem tromjesečju pala manje od prvotnih očekivanja zahvaljujući boljim rezultatima na tržištima u Sjevernoj i Južnoj Americi.

Obujam prodaje piva smanjio se u trećem tromjesečju 1,9 posto prema usporedivoj osnovi iz istog prošlogodišnjeg razdoblja. Kompanija je očekivala da će prodajni volumen u prosjeku pasti 5,9 posto.

U prvih devet mjeseci pao je 8,1 posto. Rezultati su u trećem tromjesečju u svim regijama bili bolji nego što su u Heinekenu ranije predviđali, osim u Aziji gdje je prodaja potonula 12,3 posto zbog urušavanja potražnje u Vijetnamu, drugom najvažnijem tržištu.

Na području obje Amerike volumen prodaje piva porastao je 2,5 posto, pri čemu je u SAD-u skočio oko 13 posto, budući da su distributeri obnavljali zalihe.

Sličan je postotni skok zabilježen i u Brazilu gdje se Heineken akvizicijom proširio u 2017. godini i postao drugi najveći igrač na tamošnjem tržištu. S druge strane, u Europi prodaja je pala 2,4 posto.

Nizozemski pivarski div očekuje da će posljednje tromjesečje 2020. biti nestabilno budući da su mnoge europske zemlje uvele nova ograničenja, uključujući zatvaranja barova i restorana, kako bi zaustavile snažno širenje koronavirusa.

Nova su ograničenja uvedena i u Aziji, u Maleziji, Mijanmaru i Šri Lanki. Proizvođač najprodavanijeg europskog lager piva Heineken i brendova Tiger i Sol povukao je u travnju smjernice za 2020. godinu u uvjetima prvog vala pandemije, a jučer je priopćio da će objaviti samo opći pregled za ostatak godine.

Očekuju da će za određeni volumen zaraditi manje novca zbog promjene u navikama kupaca koji više ne konzumiraju njegove proizvode u kafićima već ih kupuju u trgovinama.

Troškovi će vjerojatno biti veći nego prošle godine, pri čemu će biti jeftnije proizvoditi i isporučivati pivo u bačvama koje će moći ponovo koristiti nego u limenkama i bocama.

Pivar je već smanjio diskrecijsku potrošnju i neke kapitalne izdatke. Najavio je da će u 2021. započeti s restrukturiranjem sjedišta i regionalnih ureda kako bi smanjio troškove radne snage za 20 posto.

Komentirajte prvi

New Report

Close