Zagrebačka Esplanade s porastima i u desetoj godini nakon temeljite obnove

Autor: Poslovni.hr/Hina , 07. srpanj 2014. u 10:42
Photo: Goran Jakus/PIXSELL

U strukturi noćenja s 98 posto u Esplanadi prevladavaju stranci iz gotovo cijelog svijeta.

Zagrebački hotel Esplanade u prvoj polovici ove godine, u kojoj obilježava i 10 godina od temeljite obnove, nastavio je bilježiti pozitivne trendove u popunjenosti, broju noćenja, prihodima i rezervacijama za preostali dio godine očekujući da će ju završiti s boljim fizičkim i financijskim pokazateljima od prošle.

Naglašavajući da je temelj dobrih rezultata stalno osluškivanje tržišnih trendova i potreba gostiju, kao i timskog rada svih zaposlenih u hotelu, direktor Esplanade u razgovoru za Hinu Ivica Max Krizmanić ističe da su prvih šest mjeseci završili s porastom noćenja od oko 2 posto u odnosu na isto lanjsko razdoblje.

To s obzirom na nastavak recesije u zemlji i na nekim stranim tržištima te povećanu stopu PDV-a od početka ove godine (sa 10 na 13 posto) nije bilo baš jednostavno postići jer im to povećanje smanjuje prihode za gotovo 2 milijuna kuna, ali su brojnim novim proizvodima i jakim kongresnim segmentom to uspjeli u prvom dijelu godine.

U strukturi noćenja s 98 posto u Esplanadi prevladavaju stranci iz gotovo cijelog svijeta, dok se godišnja popunjenost na razini prvih šest mjeseci kreće oko 61 posto, dok je plan ovu godinu završiti sa 65 posto, ističe Krizmanić.

S time su izuzetno zadovoljni jer je to i iznad prosječne popunjenosti zagrebačkih i hrvatskih hotela slične kategorije (pet zvjezdica), a već sada bilježe oko 18 posto veći buking za do kraja ove godine u odnosu na prošlu.

To ne znači da očekuju da će imati i isto toliki porast noćenja, ali bi svakako mogao biti na razini od oko 5 posto koliko je taj porast iznosio za odličnu prošlu godinu u odnosu na 2012.

Fizičke prati i financijski te porast zaposlenih

Krizmanić očekuje da će fizičke poraste u hotelu pratiti i financijski porasti ove godine, koji su u zadnje gotovo dvije godine, otkako hotel samostalno posluje, iznosili oko 37 posto odnosno za toliko je povećan profit (zarada) hotela u odnosu na razdoblje prije.

Iako je stopa PDV-a za turizam povećana sa 10 na 13 posto, cijene soba nisu bitnije mijenjali niti povećavali jer visinu cijena diktira tržište (koliko je gost spreman platiti) te bi takvo povećanje donijelo negativan učinak zbog niže popunjenosti, pa stoga smatra da je pri povećanju stope PDV-a za turizam, kao i s najnovijim najavama povećanja boravišne pristojbe trebalo možda više promišljenosti kreatora turističke politike.

Povećanje PDV-a neće doprinijeti poboljšanju i unapređenju turističke ponude što je vrlo potrebno jer se sada gubitak u profitu neće direktno ulagati na mjestu gdje se generirao.

Poboljšavanje ponude

Svakodnevno rade na poboljšavanju ponude, usluge i suradnje s partnerima, a sve prati i stalno ulaganje u uređenje i obnavljanje hotelskih prostora, kao i u zaposlene čiji su broj ove godine povećali za 3 posto, na njih ukupno 143 stalno zaposlenih.

Dosta koriste i usluge outsourcinga tj. usluga drugih tvrtki, a svake godine im rastu i troškovi, među kojima se ove godine veći dio odnosi na mijenjanje IPTV sustava u cijelom hotelu i TV uređaja u svim sobama.

Veće troškove imaju i oko pojačavanja odnosno promjena wi-fi antena za brzi besplatni internet u cijelom hotelu, na što će otići bar 80 do 90 tisuća kuna, a uz to slična ulaganja imaju praktički svake godine.

Razmišljaju i o uvođenju tableta u svaku sobu, iako ih i danas gosti mogu dobiti ako traže, a uložili su ove godine i u obnovu parketa u Smaragdnoj dvorani te u brojne druge stvari.

Raditi u vrhunskom hotelu znači stalno ulagati i truditi se ako se žele dobri rezultati, što, po ocjeni Krizmanića, cijeni i vlasnik hotela Austrijanac Herbert Haselbacher koji koliko zna ne planira za sada prodavati hotel niti u njega uvoditi neki strani upravljački lanac.

Dobrodošla konkurencija

Krizmanić pozdravlja i otvaranje novih malih hotela i hostela u Zagrebu, videći u tome novu i drugačiju, uglavnom kvalitetnu smještajnu ponudu, koja donosi i više gostiju u Zagreb te time doprinosi stvaranju novih sadržaja, a smatra i da se zadnjih nekoliko godina Zagreb nametnuo na turističkom tržištu i s velikim brojem manifestacija i raznih događanja po cijelom gradu i tijekom cijele godine.

To donosi i poraste broja turista i noćenja, ali i bolju prepoznatljivost Zagreba, u kojem vidi još i veliki potencijal za jači turistički promet.

Komentirajte prvi

New Report

Close