Mnoštvu menadžera koji su zbog posla često morali odlaziti na službeni put pandemija je pokazala kako alternativa postoji, što je loša vijest za zrakoplovne kompanije, hotelijere i kongresne centre kojima su takvi putnici bili lukrativni izvor prihoda.
Kako piše Reuters, Sylvia Burbery – regionalna direktorica za rastuća tržišta hrane za kućne ljubimce Royal Canin – kaže kako je oduševljena što većinu vremena ne mora putovati.
“Vrlo sam sretna što ne provodim više 80 posto vremena na putovanjima. Mislim da to više neće biti ni upola vremena”, kaže Burbery iz svog kućnog ureda u Parizu.
Privlačnije pozicije
Njezino razmišljanje dijeli sve više menadžera širom svijeta. Mars, prehrambena kompanija u čijem je vlasništvu Royal Canin, tvrdi da su troškovi te okolišni i zdravstveni faktori bili glavni motiv za odluku o smanjenju poslovnih putovanja za više od 50 posto, u odnosu na predpandemijske razine. Konkretno, Mars će broj letova smanjiti za 145.000 godišnje.
Nici Bush, potpredsjednica kompanije za transformaciju poslovanja, tvrdi kako će zbog smanjenja broja službenih putovanja više menadžerske pozicije postati privlačnije zaposlenicima s obiteljima i kojima je važna ravnoteža između poslovnog i privatnog života.
Niklas Andreen, operativni direktor u tvrtki za menadžment poslovnih putovanja CWT, kaže kako je svjestan da su šanse za brzi povratak sektora poslovnih putovanja na predpandemijske razine vrlo mršave.
“Proći će nekoliko godina do punog oporavka”, smatra Andreen. Jedan od prvih velikih testova koliko je korporativni sektor spreman za velika okupljanja jest ovotjedni salon automobila u Münchenu. Međutim, veliki proizvođači poput Toyote i Jaguar Land Rovera odlučili su propustiti taj događaj.
Reduciranje na minimum
Njemački zračni prijevoznik Lufthansa ističe kako je potražnja za letovima između Njemačke, Austrije, Švicarske i Belgije porasla posljednjih tjedana za 15 posto, a putovanja unutar Njemačke bilježe rast od 30 posto. Lufthansa će u rujnu povećati kapacitete za poslovna putovanja, no dugoročno očekuje da će poslovna putovanja vratiti na 90 posto predpandemijskih razina.
Što se tiče američkih kompanija, potrošnja na poslovna putovanja do četvrtog tromjesečja ove godine dosegnut će tek 25 do 35 posto razine iz 2019., pokazalo je istraživanje Deloittea. “Kompanije razmišljaju kako zadržati neke od ušteda koje su postigle u pandemiji”, tumači Anthony Jackson, analitičar Deloittea.
Na tom tragu razmišljaju i u talijanskoj modnoj kući Prada. Izvršni direktor Patrizio Bertelli prije nekoliko mjeseci je kazao kako smatra da će poslovna putovanja biti “reducirana na minimum”. “To je svakako velika prednost za profitabilnost”, dodao je Bertelli.
Polovica ispitanika u Deloittevu istraživanju na taj način želi i smanjiti svoj ugljični otisak. Tako će osiguravajuća kuća Zurich Insurance Group u sklopu klimatskih mjera od 2022. smanjiti broj putovanja zrakoplovom za 70 posto u odnosu na razine prije pandemije.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu