Posjetiteljima Japana nudi se prilika da putuju bez tereta, sve što moraju ponijeti je donje rublje i četkica za zube – u sklopu jednogodišnjeg eksperimenta koji je započeo u srijedu, putnici koji putuju Japan Airlinesom (JAL) mogu unajmiti odjeću, prema sezoni, veličini, prigodi i kombinaciji boja.
Program pod nazivom “Any Wear, Anywhere”, koju vode JAL i trgovačka kuća Sumitomo, predstavljen je kao pokušaj promicanja održivog turizma. Pokrenut je tijekom razdoblja snažnog porasta posjetitelja Japana nakon pandemije, budući da je zemlja imala stroga ograničenja dolazaka posjetitelja između ožujka 2020. i listopada 2022. godine.
Dostava odjeće
Odjeća se može rezervirati do mjesec dana unaprijed, za korištenje dva tjedna, a putnici pritom mogu navesti svrhu svog posjeta kako bi bili sigurni da imaju odgovarajuću odjeću. Program je održiv zato što se radi o kombinaciji viška zaliha od trgovaca i rabljenih odjevnih predmeta koje prikupi partnerska tvrtka, a odjeća se dostavlja u hotel ili Airbnb smještaj prije dolaska, da bi se nakon boravka oprala i reciklirala.
Ta održivost će vas svakako koštati. Prema trenutnoj strukturi cijena, žena koja putuje na poslovno putovanje tijekom japanskog ljeta mogla bi platiti 5000 jena (35 dolara) za izbor od pet gornjih i tri donje majice, što uključuju lanene košulje, hlače i suknju do gležnja.
Muškarac koji putuje na ležernije putovanje zimi može unajmiti garderobu koja uključuje moderne izblijedjele traperice, majicu s kapuljačom i udobnu jaknu platiti će 7000 jena. Tijekom tog 13-mjesečnog eksperimenta JAL će prikupljati podatke o tome uzrokuje li shema ukupno smanjenje težine putničkih torbi.
Stranica koja upravlja sustavom iznajmljivanja odjeće tvrdi da smanjenje prtljage putnika od 10 kg rezultira procijenjenim smanjenjem emisije ugljičnog dioksida od 7,5 kg što je jednako odricanju od korištenja sušila za kosu tijekom 78 dana (na temelju prosječne upotrebe od 10 minuta po jednom sušenju.
U svibnju je Japan posjetilo gotovo 1,9 milijuna ljudi – što je povećanje od 1191 posto u usporedbi s istim mjesecom prošle godine, prema podacima Japanske nacionalne turističke organizacije.
Predvidjeli futuristi
Do naglog ponovnog porasta broja posjetitelja, koji je još uvijek oko 30 posto manji nego što je bio 2019., došlo je unatoč znatno manjem broju posjetitelja iz kontinentalne Kine koji još imaju ograničenja s vizama za turiste.
Japanski pokus uklapa se u predviđanja futurista koji su već najavili da budućim turistima neće trebati prtljaga jer će se prilikom dolaska u hotel koristiti 3D tiskana odjeća za odmor koja se može reciklirati i upotrijebiti za druge goste. To je jedan od budućih trendova koje je nedavno u izvješću “EasyJet 2070: Izvješće o putovanjima u budućnost” najavila skupina vodećih akademika i futurista.
Tako bi nam za 50 godina mogla biti normalna biomimetička senzorska zrakoplovna sjedala, optoelektronička zabava u avionu koja se emitira izravno u oči putnika, putovanje kroz vrijeme, digitalni osobni vratari, putovnice koje prate otkucaje srca te 3D printani obroci u hotelu.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu