Telekom Srbija, u većinskom vlasništvu države, postao je vlasnik 100% udjela drugog po veličini kabelskog operatora u Srbiji, Kopernikus Technology. Iz Telekoma su za TV N1 rekli da je Kopernikus Technology kupljen po tržišnim uvjetima i cijenama. S druge strane, stručnjaci smatraju da je takva kupovina problematična iz više razloga.
Velika korisnička baza
Kopernikus s oko 200.000 korisnika prodan je, kako tvrde iz Telekoma, za manje od 1000 eura po korisniku, što znači da je plaćeno gotovo 200 milijuna eura. “Svojom kvalitetnom korisničkom bazom i financijskim pokazateljima Koperinkus Technology će omogućiti Telekomu Srbija povrat investicije za manje od pet godina, pridonijet će povećanju vrijednosti kompanije i dugoročnom povećanju operativne dobiti za više od 23 mil. eura godišnje”, objašnjavaju iz Telekoma.
Međutim, Rade Veljanovski, profesor beogradskog Faulteta političkih znanosti, rekao je za agenciju Beta da je navedeni iznos previsok, kao i da je ta akvizicija kršenje Zakona o medijima. “To pokazuje da država ne samo da nema namjeru izaći iz medija koje je ranije imala, kao što je Tanjug, nego sada kupuje i nove medije. Cijena je prevelika. Netko hoće državnim novcem namiriti vlasnika”, rekao je Veljanovski. A vlasnici su poljski investicijski fonda Abris, sa 51% udjela i domaća kompanija Kopernikus Corporation sa 49 posto.
Iz Telekoma Srbija kažu da su potpuno neistinite tvrdnje da su kupili televiziju Kopernikus, ili bilo koju drugu televizijsku kuću, ili da imaju namjeru kupovati neku televizijsku mrežu, kao što “nekoliko dana tvrde pojedini mediji i konkurentske kuće, želeći nanijeti poslovnu šteta najvećoj telekomunikacionoj kompaniji u zemlji”.
'Logičan poslovni potez'
Za kupovinu Kopernikusa od strane Telekoma Srbija zeleno svjetlo dao je Rasim Ljajić, ministar za telekomunikacije. On je ocijenio da je riječ o poslovnom potezu čiji je cilj da se poveća vrijednost kompanije.
Mahmut Bušatlija, savjetnik za ulaganja, ocijenio je da je za Telekom logičan poslovni potez kupovina Kopernikusa. “Telekom mora, da bi ostao konkurentan, širiti poslovanje izvan telefonije”, rekao je Bušatlija agenciji Beta.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu