Jedna od top tri američke filmske kompanije – Warner Bros Pictures s China Media Capitalom (CMC), investicijskim fondom fokusiranim na industriju zabave, mogao sklopiti sporazum o ulasku na kinesko tržište i to osnivanjem zajedničke kompanije.
Time Warner, u čijem je Warner Bros, prije dvije godine uložio je 50 milijuna dolara u CMC, postavivši temelje trenutnim pregovorima koji pokazuju da, unatoč panici brojnih stranih tvrtki koje posluju u Kini zbog gospodarskog usporavanja, ima i primjera koji pokazuju da se u nekim sektorima itekako isplati pokrenuti poslovanje na tom tržištu. Iako su slični ugovori s filmskim studijima poput Foxa i Disneya sklapani i ranije, Warner Brosov ulazak na kinesko tržište bio bi dosad najambicioznija operacija ovog tipa. Prijašnje su suradnje obično rezultirate snimanjem tek jedne filmske uspješnice.
2,6mlrd.
dolara zaradili su u ovoj godini u kinima kineski filmovi
Osim toga, strane su kompanije u nastojanju da osvoje kinesko tržište, obično bile demotivirane tamošnjim sustavom kvota kojim je vlada regulirala filmsku industriju. Udio inozemnih filmova ograničen je na samo 34 godišnje, a njihova zarada na 25 posto ukupnih prihoda od filmske industrije. Warner Bros snimanjem filmova za domaće tržište i azijsku publiku planira zaobići ovu prepreku. Kinesko filmsko tržište, globalno drugo po veličini, stranim je filmašima atraktivno zbog svog ubrzanog rasta.
Kineski je "box office" u 2015. zabilježio porast od 43% i to ponajviše potaknut domaćom produkcijom. Na listi 10 po prihodu najuspješnijih filmova u kineskim kinima u 2015. nalaze tek se tek četiri uratka američke produkcije. Ostalih šest mjesta odlazi na kinesku produkciju, sa zaradom između 109,1 i 346,2 milijuna dolara po filmu. Tako se animirani kineski film "Monster Hunt" sa zaradom od 346,2 milijuna opasno približio zaradi filma "Brzi i žestoki 7", koji je dosad uprihodio 379,1 milijuna dolara.
Stoga ni ne čudi što je plan Warnera snimati u Kini, ali ne američke, već lokalne – kineske naslove. Jačanje kineske filmske industrije vidi se i iz prodaje kino ulaznica za filmove domaće produkcije koja je premašila prodaju inozemnih naslova. Istraživanje Artisan Gatewaya pokazalo je da je zarada kineskog filma porasla 63 posto, na 2,6 milijardi dolara dok su uvozni filmovi ostali na 21 posto, odnosno 1,7 milijardi dolara. Službene potvrde o proboju Warner Brosa u Kinu još nema, no izvori WSJ-a i za to imaju objašnjenje. U pitanju je, kažu, oprez zbog birokracije i dobivanja državnih odobrenja u Kini bez kojih pregovori ne mogu biti zaključeni.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu