Wal-Mart možda jest trgovački lanac s 4600 dućana u SAD-u i još 6000 diljem svijeta, što ga čini i najvećim u sektoru, no u online trgovini i e-commerceu još uvijek ga "šiša" Amazon.
Sve na jednom mjestu
Sa 107 milijardi dolara prihoda u 2015. godini Bezosova web-trgovina Wal-Martovih 13,7 milijardi dostigne praktički u jednom mjesecu i zato Wal-Mart želi do kraja 2017. udvostručiti broj golemih skladišta za online prodaju, kako bi ih imao ukupno 10 i njima ojačao distribuciju i logistiku dostave robe krajnjim kupcima. U njima će rad biti automatiziran, s robotima za sortiranje i slanje artikala od polica do pakiraonica i transporta, što već postoji u nekima, a standard je i u Amazonu. "U godinu dana smo već udvostručili kapacitete koji nam dopuštaju da u jednom danu opskrbimo većinu američke populacije", poručuju u kompaniji, koja je radi ubrzanja rasta svog e-trgovanja od 2011. već kupila 15 startupa za e-commerce.
13,7mlrd.
dolara lanjski prihod Wal-Marta od internetske prodaje
Jedan je Jet.com, kupljen u rujnu za 3 milijarde dolara, nakon čega je Je Jetov osnivač Marc Lore postao šef Wal-Martova e-commercea. Uz to je ove godine u digitalne inicijative, ne računajući preuzimanja, Wal-Mart uložio 1,1 milijardu dolara.Deset skladišta na oko 11 hektara svako bit će oblikovano za povećanje svih distribucijskih kapaciteta, koji se sastoje od manjih onlina skladišta, dućana koji primaju narudžbe i 160 uslužnih centara koji otpravljaju narudžbe.
Uloga radnika je svedena na to da s pametnih uređaja-narukvica primaju primaju poruke gdje naći koji proizvod, kako ga treba zapakirati i s koliko samoljepive trake."Velika skladišta su ključ ove strategije povećanja online udjela koji je sad 3% svih prihoda, jer omogućavaju da se narudžbe s više artikala dostave jeftinije i brže jer se sve pakira na istom mjestu", kažu stručnjaci koji smatraju da će se time ubrzati Wal-Martov pristup tržištu, koji je "toliko brz koliko brzo proizvodi dođu do potrošača". Očekuje se, također, da će Wal-Mart doprijeti i do većeg kruga potrošača.
Neispunjeno obećanje
U prvom tromjesečju iduće godine izrast će prvo novo skladište, a sa svima izgrađenima Wal-Mart će moći dnevno isporučivati robu do 70 posto svojih američkih potrošača, ali to još ipak neće biti profitabilno. Neki analitičari naime drže da je tako jer Wal-Mart još ne može ispuniti obećanje o jednodnevnoj isporuci. Za ilustraciju koliko je Amazon (ne)dostižan govori podatak da taj online trgovac ima 104 skladišta, a gradit će ih još 18 po svijetu.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu