Srpski premijer Aleksandar Vučić u Indiji je s predsjednikom Mahindra Groupa Anandom Mahindrom razgovarao o potencijalnim investicijama te kompanije u Srbiji.
Kako navode Večernje novosti, rezultat tog razgovora mogao bi biti otvaranja nove tvornice automobila u Srbiji. Vučić je pozvao predsjednika Mahindre da posjeti Srbiju i razmotri mogućnosti koje Srbija pruža stranim ulagačima, kao i da se upozna s tržištima zemalja s kojima Srbija ima ugovore o slobodnoj trgovini, prije svega s Rusijom. "Srbija je vrlo zanimljivo tržište za mene i najbolje locirana destinacija u srcu Europe", rekao je Mahindra, dodajući da indijski ulagači traže političku stabilnost i sigurno tržište, a Srbija ispunjava oba uvjeta.
Prilika za FAP
Tema razgovora bila je i automobilska industrija, odnosno električni automobili koje kompanija Mahindra proizvodi, ali i izvoz malina i drugih prehrambenih proizvoda iz Srbije u Indiju. Mahindra je jedan od dva najveća proizvođača u indijskoj automobilskoj industriji. Indija je 2015. godine proizvela čak 4,125.744 vozila i ne postoji nijedan veliki svjetski proizvođač automobila koji u Indiji nema ili vlastitu ili zajedničku proizvodnju s nekom od indijskih kompanija. O snazi Indija u automobilskoj industriji govori i to što je indijski Tata Motors vlasnik britanskog Land Rovera i Jaguara.
4,1 milijun
automobila proizvela je Indija 2015. godine
Mahindra proizvodi kvalitetna terenska vozila poznata po pouzdanosti i izdržljivosti, koja se nalaze u voznim parkovima mnogih vojski, što bi mogla biti prilika i za srspku vojnu industriju, prije svega za FAP. Indijski proizvođač ima i veliko iskustvo u proizvodnji jeftinijih, električnih vozila. Mahindra REVA koja proizvodi električna vozila 2013. je proglašena za jednu od 50 najinovativnijih svjetskih kompanija. Vozila te kompanije izvoze se u 26 zemalja i česta su na londonskim ulicama. Mahindra je terenska vozila počela proizvoditi 1945. godine s licencijom originalnog Jeepa Willysa pod nazivom Mahindra Jeep.
Mahindrini vojni terenci na području bivše Jugoslavije poznati su još od 1969. godine kada je više 600 vozila pristiglo iz Indije u tadašnju zajedničku državu. Prvo službeno predstavljanje suvremenih Mahindra vozila odigralo se na ZG Auto Showu početkom 2008. godine, uz pomoć generalnog uvoznika za Hrvatsku, tvrtke Panda iz Čakovca. S američkim Fordom Mahindra je za azijsko tržište proizvodila modele Fiesta i Escort, a s Renaultom od 2005. proizvodi model Mahindra Renault Logan. Suradnja Mahindre i Renaulta ojačana je ulaskom japanskog strateškog partnera Nissana, kada je izgrađena nova tvornice u Indiji zbog povećanja proizvodnih kapaciteta.
Pokušaji preuzimanja
U teškim vremenima za mnoge svjetske proizvođača automobila Mahindra je zadržala stabilnost. Kompanija je sudjelovala u pokušaju preuzimanja Jaguara i Land Rovera, te Hummera u sklopu General Motors Groupa, te Jeepa u sklopu Chrysler Groupa. Mahindra je 2011. godine uspješno preuzela južnokorejskog proizvođača automobila SsangYong.
Svestranost
Najveći proizvođač traktora
Uz Mahindra Automotive Sector i Farm Equipment Sector, Mahindra Group bilježi uspjehe u IT sektoru. Nekoliko poznatih imena vežu se uz Mahindru u tom području: Tech Mahindra (Mahindra British Telecom), Bristlecone, Mahindra Logisoft, Mahindra Satyam. Mahindra je nedavno uz Satyam preuzela i Reva Electric Car Company, te je postala vodeći svjetski proizvođač električnih vozila. Mahindra je najveći indijski proizvođač traktora, odnosno treći najveći proizvođač u svijetu.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu