Vrhunac automobilskog inženjerstva: Ovo su najpouzdaniji dizel motori u automobilima

Autor: Poslovni.hr , 08. listopad 2024. u 10:45
Foto: Unsplash

Čini se da ovi motori mogu prijeći preko milijun kilometara uz redovno održavanje, pod normalno, a postoje primjeri koji su skupili i nekoliko milijuna.

Dizel motori nisu popularni u Americi, kao u Europi. Osim u terencima i kamionima ondje ih koriste uglavnom za teške poslove i u komercijalne svrhe.

No to nije spriječilo Amerikance da naprave popis najpouzdanijih dizelskih motora ikada. Na ovom popisu tako su se našli oni koji bi trebali dugo trajati uz odgovarajuću njegu, piše CarBuzz.

BMW M57 3.0L I6 (1998-2013)

Modeli:  Limuzine serije 3, 5, 6, 7 i SUV vozila X3/X5.

BMW-ov M57 motor potvrdio je BMW-ov sportski imidž i pružio odlične performanse i izvrsnu pouzdanost. Ovi motori mogu pouzdano raditi stotinama tisuća kilometara uz pravilnu njegu, ali sustav za emisiju ispušnih plinova najčešće je ono što se pokvari, kao što je slučaj s većinom modernih dizelaša.

Ovi dijelovi trebaju povremenu zamjenu, a problemi se mogu odgoditi čestim vožnjama autocestom. Ali ako se pravilno održavaju, trajat će dugo.

Problemi na koje treba obratiti pažnju:

Curenje: izlazno crijevo turba, vod turbo ulja i curenje vakuuma

Kvar sustava recirkulacije ispušnih plinova (EGR)
Blokiran filter čestica dizela (DPF)
Kvar balansera/prigušivača radilice
Curenje sustava za hlađenje i neispravni termostati.

Volvo D5 2.4L I5 (2001-2010)

Modeli: S60, V70, XC90.

Kada je Volvo dizajnirao svoj redni petocilindrični benzinski motor, dao mu je robustan aluminijski blok sa željeznim oblogama cilindra sposobnim izdržati pritiske izgaranja.

Dizelska verzija je uslijedila kasnije. Od njih treba očekivati ​​najmanje 200.000 do 250.000 prijeđenih kilometara, a uz pedantno održavanje i više. Kao i obično, na kraju su uglavnom na udaru dijelovi za pričvršćivanje, a ne motor, iako bi neki od ovih problema mogli dovesti do kvara motora. Zupčasti remen je dobrog dizajna, ali ga mijenjajte u zadanim intervalima, jer kada pukne može uništiti motor.

Problemi na koje treba obratiti pažnju:

Loši ventilatori za hlađenje motora mogu uzrokovati pregrijavanje i kvar motora
Curenje cijevi za gorivo
Potrošnja ulja

Kvar zupčastog remena.

VW Grupa EA827 1.9/2.0 TDI (1989-2009 (1.9 l); 2003-danas(2.0 l))

Modeli: Volkswagen Golf, Jetta, Passat, Touran, Tiguan, Audi A3, A4, A5, A6, Q3, Q5 itd.

Popularni 1,9-litreni TDI od željeznog bloka imao je dva ventila po cilindru i bio je bučan i nerafiniran, ali je bio čvrst. Moguće su velike kilometraže uz redovito održavanje, a potrošnja goriva je izvrsna.

Kasniji 2,0-litreni motor koristio je dizajn 1,9 kao bazu (oba su dio VW-ove ekspanzivne obitelji motora EA827), ali s većim kapacitetom i 16 ventila, a korišten je u automobilima kao što je Audi A3. Osnovni dizajn je izuzetno izdržljiv, ali oprema za emisije može zakazati. Ovi motori koriste zupčasti remen koji se mora mijenjati u propisanim intervalima, prenosi N1.

Problemi na koje treba obratiti pažnju:

Kvar EGR-a
Kvar dvomasenog zamašnjaka (DMF) na automobilima s ručnim pogonom

Kvar zupčastog remena
Curnje ulja, posebno kod poklopca ventila.

Ram HD 5.9/6.7L Cummins ISB I6 (1998-2006 (5.9 l); 2007-danas(6.7 l))

Modeli: Ram HD

Naravno, na popisu se morao naći i poneki Amerikanac. Cumminsov redni šestocilindrični motor u Ram HD kamionetima imaju visok okretni moment i izdržljivi su. Svoje korijene vuče do 1984. godine, kada je prva Cummins B serija lansirana i koristila cilindre strojno izrađene u bloku. ISB se koristio od kraja 1998., naslijedio je 6BT, i neobičnog je dizajna s 24 ventila.

Oba 5.9 l vozila su do 2006., a 6.7 l je od tada preuzeo primat. Iznimno su robusni i pouzdani, sposobni lako prijeći do 450.000 kilometara ili više uz pravilnu njegu. Problemi su uglavnom povezani s opremom za emisije.

Problemi na koje treba obratiti pažnju:

Kvar dizel pumpe za ubrizgavanje VP44 (1998.5-2002 5.9L)

Začepljen DPF (na modelima prije SCR prije 2013.)
Kvar hladnjaka EGR-a
Zalijepljene VGT turbo cijevi (prije 2010.).

Ford Super Duty 6.7L Power Stroke V8 (2011-danas)

Modeli: Ford Super Duty F-250, F-350.

Od 2011. Ford je uveo vlastiti 6,7L turbo-dizel V8 za kamionete kao što je Ford F-250 Super Duty. Raniji turbo motori s keramičkim kugličnim ležajevima nisu uspjeli, ali su ubrzo nadograđeni, zajedno s uzorkom sa šest vijaka po cilindru, što je smanjilo vjerojatnost kvara brtvila.

Bosch pumpa za ubrizgavanje goriva na ranim modelima također je bila nepouzdana. Ovi su problemi riješeni do 2015. Ovaj robusni motor i danas se koristi sa čak 500 KS te je izdržljiv i snažan, sposoban prevaliti stotine tisuća kilometara ako se pravilno održava.

Problemi na koje treba obratiti pažnju:

Kvar na keramičkom kugličnom ležaju na turbopunjačima iz 2011. i 2012
Kvar brtve glave na ranim modelima
Kvar pumpe za ubrizgavanje – prije 2015
Zaglavljeni EGR ventil i kvar hladnjaka EGR-a.

Toyota 1HD-FTE 4.2L I6 (1998-2007)

Modeli: Toyota Hilux, Land Cruiser.

Možda je imao samo 164 KS pri lansiranju, ali 1HD je motor “otporan na metke” koji može prijeći ogromne kilometraže. Dostupan u drugim dijelovima svijeta bez turbopunjača i oko 130 KS, ovaj svestrani motor ne može se ugasiti sve dok se držite redovitog održavanja.

Samo ne zaboravite zamijeniti zupčasti remen na vrijeme. Većina problema opet ima veze sa sustavima emisija, a ne samim motorom.

Problemi na koje treba obratiti pažnju:

Začepljenje EGR-a i usisa
Kvar zupčastog remena
Zazore ventila treba podešavati svakih 65 tisuća kilometara
Problemi s pumpom za ubrizgavanje i injektorom.

Chevrolet HD 6.6L Duramax LB7/LBZ V8 (2001-2004 (LB7); 2006-2007 (LBZ))

Modeli: Chevrolet Silverado, GMC Sierra

GM je razvio LB7 6.6L Duramax u suradnji s Isuzuom – moderan V8 motor s turbopunjačem i međuhlađenjem s četiri ventila po cilindru, Bosch common-rail dizelskim ubrizgavanjem i aluminijskim glavama cilindra za upotrebu u kamionima Chevrolet Silverado i GMC Sierra.

Sustav ubrizgavanja izazvao je nekoliko početnih glavobolja ali je ubrzo popravljen. Unutarnji dijelovi od kovanog čelika (pole ručice i poklopca) i jednostavne željezne obloge cilindra poboljšavaju izdržljivost. Ovaj izdržljivi motor obično se viđa kako prelazi 800.000 kilometara. Naknadna verzija LBZ-a dobila je jači blok, provrte s većom dubinom i jače šipke i kapice glavnih ležajeva. Nevezan za skupu opremu za emisije, bio je iznimno pouzdan.

Problemi na koje treba obratiti pažnju:

Problemi s injektorom (LB7)
Propuštanje O-prstena kućišta filtra goriva (LB7)
Kvar vodene pumpe (LB7 & LBZ)
Kvar EGR ventila (LBZ).

International Navistar T444E 7.3L Ford Power Stroke V8 (1994-2004)

Modeli: Ford Super Duty F-250, F-350.

Isporučio International Navistar, prvi Power Stroke V8 nije bio Fordov dizajn, ali T444E V8 iz International Navistar Nove značajke uključivale su hidraulički pokretanu i elektronički kontroliranu tehnologiju HEUI injektora koju je dizajnirao Caterpillar. Kovani unutarnji dijelovi stigli su 2000. godine, a potpuno željezna potisna poluga V8 bila je praktički neprobojna, dok su hidraulični podizači smanjili održavanje.

Prijeći će 800.000 kilometara ili više, a čak ni te zgodne mlaznice ne zahtijevaju pozornost prije 300.000 kilometara. Najpouzdaniji su izgrađeni nakon 1997. godine.

Problemi na koje treba obratiti pažnju:

Kvar senzora položaja bregastog vratila
Cijev turbopunjača može procuriti
Kvar regulatora tlaka injektora
Curi kućište filtra za gorivo.

Mercedes-Benz OM601 I4 / OM602 I5 / OM603 I6 (1983-2000)

Modeli: E -klasa W124.

Postoje i dizel motori koji mogu preći i preko milijun kilometara, a djelo su Mercedes-Benza. Ovaj napredniji motor naslijedio je izvanredno pouzdani OM616/OM617. Bio je to modularni motor, s četiri (OM601), pet (OM602) ili šest (OM603) cilindara u nizu, nastavljajući reputaciju pouzdanosti koju je iskovao OM617, a mnogi od njih su prešli milijune kilometara. Toliko je izdržljiva ova obitelj motora da se mnogim stručnjacima čini jedinim koji se približava poznatom OM616/OM617 po čistoj izdržljivosti.

Problemi na koje treba obratiti pažnju:

Neravnomjeran prazan hod
Napuknute glave cilindra (samo rani OM60397)
Savijene šipke (samo rani OM60397).

Mercedes-Benz OM616 I4 / OM617 I5 (1974-1991)

Modeli: W123, W116.

I prvo mjesto zauzima Mercedes. Često hvaljen kao najpouzdaniji motor ikada napravljen, dr. Ferdinand Piëch, čovjek koji stoji iza Audijevog petocilindričnog motora i quattro pogona, dizajnirao je modularne motore OM616/617 dok je radio u Mercedes-Benzu. Čini se da ovi motori mogu prijeći preko milijun kilometara uz redovno održavanje, pod normalno, a postoje primjeri koji su skupili i nekoliko milijuna.

Motor 3.0L je kasnije opremljen turbopunjačem i postao je prvi turbo-dizelski motor ikada prodan u SAD-u, u W116 generaciji Mercedesa 300SD iz 1978. godine. Imao je samo 115 KS, ali je zadržao reputaciju pouzdanosti. Najveća kilometraža ikad zabilježena na jednom od ovih motora je 2,4-litreni četverocilindrični W123 taksi u Španjolskoj koji je prešao više od 6,9 milijuna kilometara.

Problemi na koje treba obratiti pažnju:

Ovi motori su danas toliko stari, da je potrebno provjeriti sve jer su kilometraže sada ogromne i bilo koji od problema mogao bi biti prisutan zbog starosti.

Komentirajte prvi

New Report

Close