Presedan na kalifornijskom sudu možda je početak nove prakse u korištenju smartphonea prometu.
Tamošnji je sudac zaključio da se tijekom vožnje smije čitati Google mape, ali ništa osim toga, jer korištenje svih drugih opcija ostaje kažnjivo. Drugim riječima, softver za mapiranje puteva čini se da je uzdignut iznad ostalog softvera,prenosi portal racunalo.com. Priča ima i svoju podlogu. Na sudu 5. američkog okruga se pojavio slučaj u kojem je Steven Spriggs iz Fresna kažnjen sa 165 dolara zbog korištenja smartphonea dok je čekao u redu iza nekih građevinskih radova na cesti. Po novom zakonu, vozač ima pravo provjeravati navigacijske mape na smartphoneu u Kaliforniji, no policajac će od njega tražiti vizualnu potvrdu da je zaista uključio svoju navigacijsku aplikaciju. Spriggs je upravo provjeravao mapu na svom smartphoenu i zbog toga se spori oko načina njegova korištenja.
Spriggs
Vozaču pregršt detalja odvlači pažnju od prometa
Iako je ova priča započela još 2009. godine, tek nedavno je postalo zakonski "čisto" i vozači to smiju koristiti u vozilima za vrijeme vožnje. Naravno, i dalje je prioritet pratiti promet. "Zanimljiva je ova priča o odvlačenju pažnje iz prometa, no činjenica je da za vrijeme vožnje pregršt različitih detalja odvlači pažnju vozačima od samog prometa," izjavio je Spriggs u Associated Pressu. Inače, Spriggs je dva puta vraćan na sud, no na kraju je pušten bez kazne, jer je zaista provjeravao navigacijsku mapu dok je stajao u koloni, što je – dopušteno. Ovakva presuda kalifornijskog suda otvara neka nova pitanja. Zašto je za vrijeme vožnje manje opasno gledati navigacijske mape (Google Maps, Apple Maps, Waze) od primjerice čitanja emaila ili surfanja Internetom, pitaju se na portalu racunalo.com.
Čak je manje opasno telefoniranje na mobilnom uređaju, jer vozač pritom ipak prati promet. Svi ovi postupci povećavaju rizik u prometu, jer gledajući u ekran smartphoneu vozač ne vidi što se događa u prometu. Jedno od mogućih rješenja je postaviti smartphone fiksno negdje u automobilu, kao i klasične navigacijske uređaje, i imati uključenu navigaciju- ako je baš potrebna. Čini se da je američki zakonodavac išao na ruku proizvođačima navigacijskih mapa, što je u neku ruku diskriminacija u odnosu na drugi softver i nema nikakve veze sa sigurnosti u prometu. I jedno i drugo povećava rizik od neželjenih posljedica u prometu. Uskoro će se vidjeti hoće li kalifornijski presedan potaknuti i ostale zakonodavce da dopuste navigavanje u vožnji.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu