Trećina, odnosno 32,9 posto, svih automobila provjerenih na carVertical-u bili su sive boje, 14,6 posto bijeli, a 29,7 posto crni.
Ova tendencija se može primijetiti diljem Europe, gdje su monokromatske boje vozila najpopularnije. CarVertical navodi da su siva, crna i bijela boja praktičnije, lakše se održavaju i ne zahtijevaju previše pažnje, što je važno svakom vlasniku automobila.
“Godine 2000., udio sivih automobila bio je 33,4 posto, što ukazuje da je ova boja tijekom više od dva desetljeća osigurala stabilnu bazu obožavatelja. Popularnost bijele boje povećala se sa 3,1 posto 2000. godine na 13,2 posto 2010. godine, i na 18,7 posto 2020. godine. Crna boja takođe je doživjela porast popularnosti: s 20,1 posto 2000. godine na 31,7 posto 2010. godine. Međutim, udio crnih vozila smanjio se na 26,9 posto 2020. godine“, pokazalo je istraživanje, prenosi N1.
Mnogi vozači izbjegavaju svijetle boje, jer tijekom godina mogu izblijediti, što dovodi do gubitka vrijednosti automobila. Zato je važno držati svoje vozilo u hladu kako biste to spriječili.
“Monokromatske boje su tu na dugo razdoblje. Bijela, srebrna, siva i crna su popularne diljem svijeta. Plava vozila su popularan izbor u 2023. godini, dok su ostale boje preplavljene konzervativnim alternativama“, kaže Matas Buzelis, stručnjak za automobile i direktor komunikacija u carVerticalu.
Proizvođači sada nude manji izbor kupcima
Tamnije boje često se koriste u premium vozilima. Međutim, samo neki vozači ih preferiraju, jer privlače toplinu, prašinu i prljavštinu. Iako ovo možda nije veliki problem za kupce u Središnjoj ili Zapadnoj Europi, one nisu toliko popularne na južnim tržištima.
Svijetle boje ne zauzimaju značajan udio na europskom tržištu polovnih automobila: žuta – 0,9% svih vozila provjerenih na carVertical-u, crvena – 5%, i plava – 10,6%.
Žuta nikada nije bila popularan izbor: samo 2,4% automobila 2000. godine bio je žute boje, 1,2% 2010. godine i 0,7% 2020. godine.
Crvena je bila nešto popularnija nego danas, s udjelom od 6,5% 2000. godine, 5,5% 2010. godine i 5,2% 2020. godine. Udio plavih vozila varirao je tijekom godina: 21,3% 2000. godine, 10% 2010. godine i 11,5% 2020. godine.
“Proizvođači sada nude manje opcija kupcima automobila što se tiče boja. Prije nekoliko desetljeća vidjeli smo mnogo šarenih vozila, ali sada su se palete boja uvelike promijenile, jer većina ne želi da se ističe iz mase i bira konzervativna vozila. Neki vozači čak smatraju da će prodaja automobila koji je, na primer, crven ili žut, trajati mnogo duže nego prodaja istog vozila obojenog u crno ili sivo“, objašnjava Buzelis.
Prilikom traženja polovnog automobila, važno je staviti prioritet na njegovo stanje, a ne na boju.
Budući da loše oštećeni i popravljeni automobili mogu imati različite slojeve boje, Buzelis savjetuje da sa sobom donesete poseban alat za mjerenje debljine boje prilikom probne vožnje.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.crna je stvarno laka za odrzavanje
Uključite se u raspravu