Kada u svibnju sljedeće godine završi skupština dioničara BMW-a, ta će se kompanija moći pohvaliti da joj je na čelu najmlađi glavni izvršni direktor među značajnim globalnim proizvođačima automobila. Harald
Krüger (49), dosadašnji šef proizvodnje bavarskog automobilskog ponosa imenovan je novim šefom zamijenivši Norberta Reithofera, a na dužnost će stupiti nakon skupštine dioničara. Reithoferu je mandat trebao završiti tek 2016. godine, pa analitičari ocjenjuju da je BMW smjenom generacija odlučio unijeti "svježu krv" koja bi kompaniju trebala pripremiti za još oštriju tržišnu utakmicu u luksuznom automobilskom segmentu. To se dalo iščitati u utorak i iz priopćenja u kojem je predsjednik Nadzornog odbora Joachim Milberg kazao kako "automobilska industrija prolazi fundamentalnu promjenu". Ako BMW želi ostati vodeći proizvođač u luksuznom segmentu i oblikovati budućnost automobila, mora predati odgovornost sljedećoj generaciji u primjerenom trenutku, dodao je Milberg.
Da automobilske kompanije trebaju mlađe ljude s kreativnom energijom ocijenio je i Stefan Quandt, zamjenik predsjednika Nadzornog odbora i predstavnik obitelji Quandt koja drži 47 posto BMW-ovih dionica. A od Krügera se već sada mnogo očekuje. Iako je prodaja BMW grupe – koju uz "plavo-bijeli propeler" još čini i Mini te Rolls-Royce – porasla u studenom za 7,6 posto, prošlog mjeseca je vječiti rival Mercedes smanjio prednost BMW-a na američkom tržištu. Da će tržišna utakmica u narednim godinama biti žestoka sugerira i Volkswagen koji je u srijedu objavio da je izabrao novog direktora VW brenda, Herberta Diessa, a koji je došao upravo iz BMW-a gdje je bio šef razvoja.
No, glavni pokretač fundamentalne promjene koju je spomenuo Milberg leži u Aziji. Kontinent koji je za većinu proizvođača automobila ključan za rast prodaje sve se više suočava s ograničenjima u emisijima ispušnih plinova. To pak traži sve veća ulaganja u razvoj automobila s hibridnim i električnim pogonom. Međutim, gotovo svi poznavatelji bavarske kompanije slažu se da Krüger može odgovoriti na sve izazove.
Već njegovo imenovanje za šefa proizvodnje sugeriralo je da je potencijalno sljedeći glavni izvršni direktor jer je i sada već bivši Reithofer preuzeo kormilo nakon što je bio odgovoran za proizvodnju. U BMW-u je Krüger proveo praktički cijelu karijeru zaposlivši se u toj tvrtki praktički odmah po završetku studija na sveučilištu u Aachenu, najcijenjenijem njemačkom tehničkom sveučilištu. "On dobro poznaje kompaniju, dobar je motivator i govornik koji izaziva poštovanje kod ljudi s kojima radi. Ima reputaciju da gleda izvan uobičajenih proizvodnih i inženjerskih dosega", opisuje novog šefa Arndt Ellinghorst, analitičar londonske kuće Evercore ISI.
Karijera Haralda Krügera
Cijeli život u BMW-u
Harald Krüger, novi glavni izvršni direktor BMW-a, zaposlio se u toj kompaniji 1992. godine, a to mu je bio (i ostao) prvi poslodavac po završetku studija strojarstva. Nakon završetka jednogodišnjeg pripravništva, odmah biva "bačen u vatru", pa je već 1993. poslan u SAD gdje je kao projektni inženjer bio dio tima koji je pokrenuo proizvodnju u BMW-ovoj tvornici u Spartanburgu. Inače, do 2016. ta će tvornica biti najveći BMW-ov pogon s kapacitetom od 450.000 vozila godišnje. Izvan Njemačke opet odlazi 2003. preuzevši brigu o proizvodnji u britanskoj tvornici.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.[emo_palacg]
Uključite se u raspravu