Organizacije The Humane Society of the United States (HSUS) i LAV te međunarodna koalicija Fur Free Alliance (FFA), čija su članica i Prijatelji životinja, sa zadovoljstvom prenose da je u svijetu vodeća modna kuća Gucci objavila da više neće koristiti životinjsko krzno počevši od svoje kolekcije za proljeće i ljeto 2018. godine.
Marco Bizzarri, predsjednik i glavni direktor Guccija, objavio je ovu odluku u srijedu 11. listopada 2017. tijekom događanja Kering Talk na londonskom koledžu mode i izjavio: „Jedna od suštinskih vrijednosti je društvena odgovornost i nastavit ćemo stremiti prema boljem za okoliš i životinje. Uz pomoć HSUS-a i LAV-a, Gucci jedva čeka napraviti ovaj sljedeći korak te se nada da će nadahnuti ostale na inovaciju i podizanje osviještenosti mijenjajući luksuznu modnu industriju nabolje.”
Ova odluka rezultat je dugogodišnje suradnje HSUS-a i LAV-a, članica Fur Free Alliancea, međunarodne koalicije koju čini više od 40 organizacija za zaštitu životinja koje zajedno rade na ukidanju trgovine krznom.
Politika nekorištenja krzna Guccija uključuje kune, kojote, kunopse, lisice, kuniće i astrahan (perzijsko krzno janjadi ubijene kao fetusi ili tek nekoliko dana nakon rođenja), kao i sve ostale vrste životinja uzgajanih ili ulovljenih posebno radi njihova krzna.
Viktoria Krčelić, koordinatorica kampanji u udruzi Prijatelji životinja, izjavila je: „Ovo je sjajna vijest za životinje te potvrda da i luksuzna moda sigurnim korakom kreće ka suosjećajnijoj modi uviđajući da je korištenje životinjskog krzna stvar prošlosti. Ponosni smo što je početkom 2017. u Hrvatskoj stupila na snagu zabrana uzgoja životinja za krzno, a vjerujemo da će ona uskoro stupiti na snagu i u Bosni i Hercegovini te Srbiji.”
Joh Vinding, predsjedavajući organizacije Fur Free Alliance, zaključio je: „Životinje u industriji proizvodnje krzna već su desetljećima podvrgnute golemoj okrutnosti provodeći cijele svoje živote u bijednim, prljavim kavezima. Nova politika Guccija koja ne uključuje životinjsko krzno predstavlja prekretnicu i novi smjer za industriju luksuzne mode. Gucci zauzima snažan stav za životinje pokazujući svijetu da je budućnost mode bez životinjskoga krzna.”
Tvrtka se ovom objavom priključila brojnim ostalim vodećim modnim brendovima i trgovinama koje ne koriste krzno poput Armanija, Hugo Bossa, Net-a-Portera, Stelle McCartney i brojnih drugih. Gucci će se ujedno priključiti i međunarodnom programu Trgovine bez krzna (Fur Free Retailer). Ovaj projekt u Hrvatskoj provode i Prijatelji životinja, a neka od hrvatskih modnih imena koja su partneri su: Budoir, Hippy Garden, I-GLE, Image Haddad i brojni drugi.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu